| کد خبر: 178824 |

◄ اتمام عملیات حفاری بزرگ‌ترین تونل محور سنندج- مریوان

عملیات حفاری بزرگ‌ترین تونل محور سنندج- مریوان تمام شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور سنندج- مریوان از اتمام عملیات حفاری تونل باغان خبر داد و گفت: با اتمام عملیات اجرایی این تونل علاوه بر حذف گردنه‌های صعب‌العبور، محور سنندج- مریوان 25 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی در سفر به استان کردستان از اتمام عملیات حفاری تونل باغان به طول 1880 متر خبر داد و گفت:‌ این تونل در محور سنندج- مریوان واقع‌شده که امروز عملیات حفاری آن به اتمام رسید و عملیات لاینینگ آن نیز در 1100 متر تکمیل‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تونل باغان را به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل این محور معرفی و اضافه کرد:‌ این تونل یکی از بخش‌های مهم و حیاتی محور سنندج- مریوان است که موجب حذف یکی از گردنه‌های صعب‌العبور محور می‌شود.

 وی تاکید کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی این تونل که یکی از قسمت‌های اصلی و دشوار پروژه بود با رعایت ایمنی کامل به اتمام رسید.

خادمی سنندج- مریوان را یکی از محورهای مواصلاتی مهم غرب کشور دانست و گفت:‌ این مسیر به طول 130 کیلومتر دارای سه دستگاه تونل است که عملیات اجرایی دو دستگاه آن به طول‌های 1330 متر و 420 متر به اتمام رسیده است و با اتمام عملیات اجرایی تونل باغان، علاوه بر حذف گردنه‌های مسیر، با احداث واریانس‌های محور، فاصله سنندج تا مریوان به 105 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: ارتقا مشخصات فنی و هندسی این محور به دلیل تردد فراوان و ترافیک بالا و همچنین قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و حادثه‌خیز از اولویت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این محور و بهره‌برداری از آن را موجب کاهش چشمگیر تصادفات اعلام و اظهار کرد: با احداث واریانت‌های مسیر زمان سفر در این مسیر با 50 درصد کاهش به حدود 75 دقیقه می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.