| کد خبر: 129972 |

وزیر راه و شهرسازی:

امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل تحویل مردم می‌دهیم

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح راه‌آهن همدان- تهران با بیان اینکه ریل‌گذاری مسیر همدان- ملایر و همدان- سنندج به‌ زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: در دولت یازدهم ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه ریلی جدید ایجاد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز در آئین افتتاح راه‌آهن همدان - تهران توسط رئیس جمهور، با بیان اینکه در دولت یازدهم برای ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم ریل تحویل داده شد، اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم ایران تحویل می‌دهیم.

آخوندی تصریح کرد: کل ریلی که در دولت دهم تحویل داده شد، ۳۸۰ کیلومتر بود و ۱۸۰ کیلومتر خط دوم تحویل داده شده بود اما در دولت یازدهم ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم تحویل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط دوم سوم و چهارم اضافه خواهد شد، اضافه کرد: در مسیر بافق - اصفهان ۵۰۰ کیلومتر خط دوم رکورد بزرگی است.

آخوندی عنوان کرد: ۱۲۰ واگن مسافری و ۲۰۰۰ واگن باری جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی شد و برای خرید ۷۰۰۰ واگن باری قرارداد بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۳ لوکوموتیو در کشور وجود داشت که ۱۳۰ لوکوموتیو دیگر اضافه شد و در حال حاضر ۶۳۴ لوکوموتیو در ‌کشور وجود دارد، تصریح کرد: مسیر کرمانشاه - اسلام‌آباد که مدت‌ها تعطیل بود، فعال شده تا بتوانیم خط عتبات را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: راهکار اساسی کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا گرایش به سمت حمل و نقل ریلی است.

خط عتبات از همدان به غرب کشور در دست مطالعه است

همچنین آخوندی درحاشیه این آیین درجمع خبرنگاران  گفت: ما امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل تحویل مردم می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کل خط ریلی تحویلی در دولت دهم ۳۸۰ کیلومتر بوده است وما توانستیم در دولت یازدهم بیش از هزار کیلومتر ریل ایجاد کنیم، گفت: احداث خط عتبات از همدان به غرب کشور در دست مطالعه واجراست. ایستگاه فعلا کامل نیست ما هم می‌دانیم که این ایستگاه به مرکز شهر دور است و البته پیش‌بینی شده با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰میلبارد تومان این نقص فنی حل شود.

 آخوندی تاکید کرد: این مسیرکه توسط شرکت ساخت وتوسعه احداث شده امروز تحویل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی می‌شود تا دوماه آینده آماده تردد شود.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه ما قرارداد تحویل ۷۰۰۰ واگن باری را بستیم در حالی که ۲۸ هزار واگن باری داریم افزود: همچنین ۵۰۳ لوکوموتیو داشتیم که ۱۳۱ لوکوموتیو را اخیرا به ناوگان ریلی اضافه کردیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.