| کد خبر: 129941 |

روند تخریبی برخی از رسانه‌ها در حاشیه انتخابات؛

◄ پروژه ترمینال سلام متوقف نیست

تین نیوز

چند روز گذشته برخی از رسانه‌ها گزارشی تحت عنوان «توقف پروژه ترمینال سلام» فرودگاه امام‌خمینی (ره) را منتشر کردند؛ در این گزارش آمده است ساخت ترمنیال سلام قرار بود تابستان ۹۵ به اتمام برسد، اما خرداد گذشته متوقف شد و با وجود امضای قراردادهایی در اواخر سال گذشته، خبرها حکایت از تداوم توقف این پروژه دارد.

 

 در ادامه این گزارش نیز آمده است؛ خبرها حاکی از آن است که بر خلاف ادعای برخی مسئولان فرودگاه امام، طی 45 روز سپری شده از سال جدید اتفاق امیدوارکننده برای پروژه ترمینال سلام نیفتاده و این طرح همچنان متوقف است.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز،محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در توضیح این موضوع عنوان کرد: این پروژه متوقف نشده است اما به دلایل مالی روند این پروژه به کندی پیش می‌رود.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز  پروژه ترمینال سلام به دلیل ایام تعطیلات تا حدودی به کندی پیش می‌رفت گفت: پس از ایام نوروز این پروژه به صورت جدی آغاز به کار کرد و حدود 65 هزار میلیارد در دوماه اخیر صورت وضعیت کرده است در همین راستا نمی‌تواند این پروژه متوقف شده باشد.

 

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خاطرنشان کرد:  با توجه به این‌که زمان قرارداد پیمانکار ترمینال زیارتی سلام تمام شده بود دو کار می‌توانستیم در این رابطه انجام دهیم؛ اول این‌که برای انتخاب پیمانکار جدید مناقصه‌ای برگزار کنیم که فرآیند آن یکسال به طول می‌انجامید که این مسیر باعث طولانی شدن روند ساخت پروژه می‌شد‌ با توجه به این‌ مسئله برای مسیر دوم یعنی پیدا کردن سرمایه‌گذار را دنبال کردیم و سرانجام موفق شدیم اواخر سال گذشته با بنیاد مستضعفان قرارداد سرمایه‌گذاری را امضا کنیم.

 

نویدی با بیان اینکه‌ با اخذ مصوبه از هیئت دولت، پیمانکار کار را شروع کرده و پیشرفت فیزیکی ترمینال سلام هم‌اکنون حدود 45 درصد است، گفت: طی توافق با بنیاد، پیش‌بینی شده بود ‌‌ترمینال سلام تا پایان زمستان امسال تکمیل شود و ظرفیت فرودگاه امام افزایش یابد، اما متأسفانه تکمیل ترمینال سلام ‌تا پایان امسال محقق نمی‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا حج سال آینده عملیات تکمیل ترمینال سلام به نتیجه برسد.

 

این اخبار در حالی از سوی برخی از رسانه‌های منتقد دولت و آن هم فضای انتخابات منتشر می‌شود که در یک اقدام کاملا جهت‌دار که روز گذشته برخی از خبرگزاری‌ها از توقف کامل پروژه ترمینال سلام خبر داده بودند امروز از کندی پروژه صحبت کردند. بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته اکنون این پروژه در حال فعالیت است و کارگران مشغول به کار هستند.

 

این موضوع در حالی از روز گذشته منتشر می‌شود که خبر کذب روز گذشته  رویترز برخی از رسانه‌ها را ذوق زده کرد؛ رویترز در گزارش عنوان کرد که قرارداد ترمینال ایرانشهر از سوی فرانسه لغو شده است.

 

بر همین اساس قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این خبر به تین‌نیوز گفت: این موضوع تنها در حد یک تفاهم‌نامه بود که از سوی ایران منتفی شد.

 

 اصغر فخریه کاشان در خصوص لغو قرارداد سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در ترمینال ایرانشهر توضیح داد: این قرارداد ماه‌هاست که از سوی ایران منتفی شده است.  خبر لغو قرارداد با این شرکت فرانسوی درست نیست چرا که ما با این شرکت قراردادی امضاء نکرده بودیم و تنها در حد تفاهم‌نامه بود.

 

فخریه کاشان با اظهار به اینکه در این تفاهم‌نامه مقرر شده بود که این شرکت فرانسوی با مطالعه و محاسبات پیشنهادی را برای ساخت ترمینال ایرانشهر به ما ارائه بدهد که در صورت پذیرفته شدن، منتج به قرارداد شود، بیان کرد: این شرکت در مدت مقرر نتوانست پیشنهاد مناسبی را ارائه بدهد در همین راستا ما به این شرکت اعلام کردیم که این تفاهم‌نامه منتفی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:پس از منتفی شدن این تفاهم‌نامه با این شرکت فرانسوی، فراخوان مناقصه برگزار شد، وبا توجه به اینکه شرایط کشور پس از برجام مثبت‌تر شده است ما تصمیم گرفتیم برای ساخت این ترمینال مناقصه‌ای برگزار کنیم تا متقاضیان بیشتر و با شرایط بهتری  برای ساخت این ترمینال اظهار آمادگی کنند.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل ، افزود: تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی در فراخوان مناقصه برای ساخت ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) شرکت کرده‌اند که شرایط آنها توسط مشاور هلندی (ناکو) بررسی خواهد شد و در  نهایت با یکی از شرکت‌های واجد شرایط برای ساخت ترمینال ایرانشهر مذاکره صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.