| کد خبر: 164325 |

◄ «مثلث طلایی» وارد اصفهان شد

طرح مثلث طلایی گردشگری ایران شامل سه استان فارس، اصفهان و یزد است و با حضور مسئولان ذی‌ربط این استان‌ها به تصویب رسیده است. ضمن اینکه این اتفاق، اقدامی نو و موردحمایت و اهتمام ویژه هر سه استان برای برندسازی در بخش گردشگری است که این طرح توسط بخش دولتی و خصوصی آنها اجرا خواهد شد.

تین نیوز

نخستین قطار گردشگری داخلی با عنوان مثلث طلایی، امروز وارد اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدرضا سادات حسینی مدیرکل راه‌آهن اصفهان  در این‌باره گفت: پس از ورود قطار گردشگری تهران –بادرود به شهر تاریخی بادرود با 163 گردشگر داخلی در 16 آذر سال جاری، نخستین قطار گردشگری داخلی تهران-شیراز –اصفهان- یزد با عنوان مثلث طلایی با هدف توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی و رونق بازارهای داخلی و استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن برای سفر ایمن و آسوده، صبح شنبه 21 بهمن وارد ایستگاه راه‌آهن اصفهان و شهر گنبدهای فیروزه‌ای شد.

سادات حسینی ادامه داد: این قطار با 3 سالن 4 تخته 40 نفره غزال شرکت ریل سیر کوثر و یک واگن رستوران با 60 مسافر، بعدازظهر چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه از ایستگاه تهران حرکت خود را آغاز نموده و صبح پنج‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه به ایستگاه سعادت شهر استان فارس وارد شد.

این مقام مسئول افزود: گردشگران طی دو روز اقامت از مجموعه‌های تاریخی شهرستان پاسارگاد و شهر شیراز دیدن نموده و صبح شنبه بیست‌ویکم بهمن‌ماه وارد ایستگاه اصفهان شدند که مراسم استقبال از این گردشگران در این ایستگاه برگزار شد و پس از یک روز اقامت و بازدید از اماکن فرهنگی و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های شهر زیبای اصفهان، نگین گردشگری ایران، اصفهان را به مقصد یزد و تهران ترک خواهند نمود.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان تصریح کرد: طرح مثلث طلایی گردشگری ایران شامل سه استان فارس، اصفهان و یزد است که با حضور مسئولان ذی‌ربط این استان‌ها به تصویب رسیده است. ضمن اینکه این اتفاق، اقدامی نو و موردحمایت و اهتمام ویژه هر سه استان برای برندسازی در بخش گردشگری است که این طرح توسط بخش دولتی و خصوصی آنها اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.