| کد خبر: 250316 |

◄ سوخت سهمیه ای را نفروشید/ برخورد با متخلفان فروش سهمیه ناوگان عمومی

این هشدار برای اولین بار نیست که از سوی مقامات مسئول در مورد فروش سهمیه سوخت داده می شود، در گذشته نیز نه تنها چندین بار در این مورد هشدار داده شده، بلکه با خاطیان برخورد نیز صورت گرفته است.

تین نیوز

چند روز پیش خبری از قول رئیس پلیس امنیت اقتصادی البرز منتشر شد که طی آن سرهنگ مهدی افشار عنوان کرد «با متصدیان جایگاه های سوختی که با سواستفاده از سهمیه بنزین خودروهای تاکسی اقدام به توزیع بنزین خارج از شبکه می کنند، برخورد می شود».

به گزارش تین نیوز ، این هشدار برای اولین بار نیست که از سوی مقامات مسئول در مورد فروش سهمیه سوخت داده می شود، در گذشته نیز نه تنها چندین بار در این مورد هشدار داده شده، بلکه با خاطیان برخورد نیز صورت گرفته است.

برای نمونه می توان به موردی اشاره کرد که  چند ماه پیش یک قاضی، راننده ای را سه برابر ارزش بین المللی سوخت (لیتری 34 هزار تومان) به عنوان ارتکاب جرم به نفع صندوق دولت جریمه کرد و معادل یک برابر ارزش بین المللی سوخت (بازهم هر لیتر 34 هزار تومان) بابت ارزش مال تلف شده در وجه صندوق دولت به جریمه راننده اضافه کرده است (هر لیتر گازوئیل صد هزار تومان).

پیشتر نیز، کارت سوخت تعدادی از رانندگان کامیون  به دلیل آنچه سوءاستفاده و فروش غیرمجاز سهمیه سوخت کامیون ها بوده است، مسدود شده بود.

در آن زمان خبرنگار تین نیوز این موضوع را از یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیگیری کرد که وی گفت: به طور کلی کارت سوخت رانندگان ناوگان عمومی دارای سهمیه دولتی در صورتی مسدود می شود که از این سهمیه سواستفاده شده باشد.

در این زمینه محسن متقین فعال بخش حمل و نقل کالا نیز به خبرنگار تین نیوز گفت: نکته با اهمیت این است که هیچ کس سوال نمی کند سوخت  کامیون ها و تاکسی ها (گازوئیل و بنزین دولتی) فقط یکی از پنج حامل انرژی است که به قیمت کمتر از ارزش جهانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و حداکثر پنج درصد کل این حامل ها است. سرنوشت بقیه چه می شود ؟! آیا در مورد مصرف این حامل های انرژی که به  بخش صنعت و .. به ثمن بخس واگذار می شود نیز اراده ای برای پیگیری آنها توسط دولت وجود دارد ؟!

قابل ذکر است بر اساس آنچه ایرنا نوشته است: سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی البرز روز پنجشنبه اول دی ماه اظهار کرد: برابر بررسی های کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اخیرا تعدادی از جایگاه داران عرضه سوخت در سطح استان اقدام به جمع آوری کارت سوخت تاکسی های دارای سهمیه بنزین کرده و در جایگاه اقدام به فروش بنزین سهمیه ای با قیمت آزاد می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک جایگاه در این زمینه شناسایی و یک متهم در این زمینه دستگیر شده است، افزود: این فرد از ابتدای سال تاکنون پنج هزار لیتر بنزین سهیمیه ای را به قیمت آزاد فروخته بود.

رئیس پلیس امنیت اقصادی استان البرز خاطرنشان کرد: برابر بررسی های صورت گرفته ۳۸ جایگاه عرضه سوخت دیگر در زمینه سوء استفاده از سهیمیه بنزین خودروهای تاکسی شناسایی شده و اقدامات برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پوریا 11 0

    دولت غلط کرده بیاد ترمینال شیراز ببینه سوخت چطوری قاچاق میشه خداراشکر پلیس ها هم سهم میگیرن و میرن

  • مهدی 8 0

    چنان میبرنش زیر زره بین انگار چقدر سهمیه میدن به تاکسی.. 250 لیتر.. اصلا شما کل سهمیه رو قطع کن ولی کرایه ها رو هم طبق قانون خرابه خودتون طبق کیلومتر اجرا کن.. از طرفی جرات بالا بردن کرایه رو ندارین چون صدای مردم در میاد.. ولی بزنین تو سر راننده ها.. بی کفایتها

  • احمد 7 1

    اگه دولت میخوادجلوی قاچاق سوختوبگیره باید به مرزبانی هشداربده وبرخوردکنه اونوقت هیچوقت سوخت قاچاق نمیشه

  • KhAn 5 1

    دولت اگر میخواد جلو قاچاق بگیره قیمت به دلار عرضه کنه. و به دلار مخارج و کرایه این قشر زحمت کش پرداخت کنه. چونکه یدکی مکانیک لاستیک استعلاک خورد خوراک پوشاک مسکن همه به دلار حساب میشه...

  • محمدی 2 0

    خاک برسر بازرس شرکت نفت من بارها گزارش روزانه ۱۵هزار لیتر قاچاق گازویل رو دادم به ۱۱۰ و ۱۱۳ هم با دلیل ومدرک گزارش دادم

  • سعید. 1 0

    خجالت. هم خوب چیزیه که شما ندارین.مگه چقدر به تاکسی بنزین میدن که.راننده اضافه بیاره بفروشه..حیف نونا

  • مملکت سرمایه داریه به کارخونه دار انقد گازوییل میدن که در کارخونشو بسته فقط گازوییل میفروشه اونوقت راننده بدبختو میگیرن... 3 0

    مملکت سرمایه داریه حق با پولداراس
    کارخونه دار گاز برق و اب اشامیدنی و گازوییل هرچقد بخاد میگیره مصرف میکنه ولی کارت سوخت تیغ شده تو چشم مسئولین...