| کد خبر: 163750 |

◄ زندانی‌های ایرانی و ترکمن مبادله شدند

سخنگوی وزارت امور خارجه از انتقال 283 زندانی ایرانی در ترکمنستان به ایران خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه از انتقال 283 زندانی ایرانی در ترکمنستان به ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، در میانه سفر رئیس‌جمهوری یکی از توافقات اجرایی شد و 283 زندانی ایرانی در این کشور به ایران منتقل شدند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه این خبر را تائید کرد و گفت: به دنبال سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به عشق‌آباد و در اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومین فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تعداد 283 زندانی ایرانی و تعدادی زندانی ترکمنی، در مرز لطف‌آباد و با حضور نمایندگان قضایی دو کشور و همچنین نماینده سفارت کشورمان در عشق‌آباد ، به کشور منتقل شد.

در بین زندانیان ایرانی منتقل‌شده، دو نفر از سرنشینان یک قایق ایرانی که اخیراً در ترکمنستان بازداشت‌شده بودند نیز حضور داشتند.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه (7 فروردین) با دعوت رسمی «قربانقلی بردی محمداف» و «الهام علی اف» رئیسان جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان عازم عشق‌آباد و سپس باکو پایتخت‌های این دو کشور همسایه شمالی شد.

در این سفر هیاتی عالی‌رتبه با رئیس‌جمهور همراه شدند که «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی نیز به همراه این هیات رئیس‌جمهور را  همراهی کرد.

موضوع  رسیدگی به رانندگان زندانی در ترکمنستان در سفر نوروزی حسن روحانی به کشور ترکمنستان وعده‌ای بوده که در پایان سال 96 داده شد و امسال محقق شد.

برخی رانندگان کامیون‌های ایرانی در عبور از مرز ترکمنستان به دلیل کشف مواد مخدر از سوی پلیس این کشور دستگیر شدند و این در حالی است که درصد زیادی از آن‌ها از وجود مواد مخدر در محموله بی‌اطلاع بودند. موضوع  انتقال رانندگان زندانی به ایران و مبادله آن‌ها با زندانی‌های ترکمن مسئله‌ای بود که از سوی مسئولان در حال پیگیری بود.

این رسانه پیش‌تر در سلسله گفت‌وگوهایی به موضوع تبادل رانندگان ایرانی زندانی در کشورهای همسایه پرداخته بود که می‌توانید اینجا ببینید.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.