◄ بقای حمل و نقل عمومی سواری کرایه منوط به توقف فعالیت غیرقانونی رانندگان اسنپ و تپسی و ماکسیم در جاده هاست
رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری معتقدند بقای حمل و نقل عمومی سواری کرایه منوط به توقف فعالیت غیرقانونی اپ های اینترنتی شامل اسنپ و تپسی و ماکسیم در جاده هاست.

رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری معتقدند بقای حمل و نقل عمومی سواری کرایه منوط به توقف فعالیت غیرقانونی اپ های اینترنتی شامل اسنپ و تپسی و ماکسیم در جاده هاست.
به گزارش تین نیوز، در حالی که بعد از مدت ها، شرایط نوسازی خودروهای سواری کرایه اعلام شده و میزان وام و بهره آن مناسب است اما یک پرسش مهم در این باره وجود دارد و آن این است که چند درصد از رانندگان واقعی جاده ها می توانند از این طرح استفاده کنند؟ و آیا این طرح از دست دلالان و افراد سودجو در امان خواهد ماند؟
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در پاسخ به این پرسش گفت: در مجموع، این طرح مثبت و قابل قبول است، اما دوای اصلی درد رانندگان نیست. یک حقیقت تلخ وجود دارد: تا زمانی که قوانین حمل و نقل برون شهری برای همه یکسان اجرا نشود، چنین اقداماتی نمی تواند به طور واقعی زندگی رانندگان سواری کرایه را بهبود بخشد.
حمید حسین زاده افزود: دغدغه اصلی امروز رانندگان، به یغما رفتن شغل شان است. طبق ماده ۲ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و آیین نامه های رسمی، فعالیت غیرقانونی اپلیکیشن های اینترنتی در جاده ها باید متوقف شود. تا این اقدام صورت نگیرد، بقیه طرح ها فقط ظاهری خواهد بود.
وی تاکید کرد: متأسفانه، در حال حاضر قانون حمل و نقل عمومی فقط برای رانندگان رسمی سواری کرایه اجرا می شود، اما رانندگان اپلیکیشن های بدون مجوز مانند رانندگان اسنپ و تپسی آزادانه در جاده ها فعالیت می کنند. این یعنی بی عدالتی آشکار!
حسین زاده عنوان کرد: رانندگان سواری کرایه یک خواسته ساده دارند: اجرای عادلانه قانون برای همه. اگر این اتفاق بیفتد نوسازی خودروها معنای واقعی پیدا می کند، خدمات به مسافران ارتقا می یابد، معیشت رانندگان، که تنها منبع درآمدشان همین کار است، بهبود خواهد یافت، و سرمایه گذاران هم با رغبت بیشتری وارد این بخش می شوند و این صنف با شرایط روز هماهنگ می شود.