| کد خبر: 212400 |

پهلوگیری سومین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در قالب ۲۵۰ کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در قالب ۲۵۰ کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهارداشت: طبق برنامه مدون سومین پارت از محموله ۷۵ هزار تنی گندم ترانزیتی در قالب سری جدید کمک‌های انسان دوستانه کشور هند به افغانستان از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی کشور وارد شد.

وی ادامه داد: پیشتر در روزهای پایانی فروردین و ابتدای اردیبهشت امسال ۲ محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شده بود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این محمول جدید با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بیش‌از ۶ هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصادی،‌ وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و بزودی می‌تواند به عنوان بندری‌چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

آقایی اظهارداشت: از منظر کارشناسان موقعیت چابهار و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار سبب نقش آفرینی و جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر منطقه برای خود در سطح ملی و بین المللی گردیده به طوریکه در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه شرق و جنوب شرق کشور و برخی کشورهای همسایه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    کل این بار رو میشد با دو قطار باری لبه کوتاه حمل کرد. بدلیل نبود ریل باید 250 کامیون رو برای حمل این بار از طریق جاده آماده کرد.کدوم ارزون تر هست؟ کدوم امن تر هست؟ کدوم زودتر میرسه؟