| کد خبر: 189882 |

فرآیند انتقال مواد معدنی از بندر چابهار در حال انجام است​

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: از زمان سفر آقای ظریف به بندر چابهار رسماً مواد معدنی از جمله سنگ‌های تزیینی در فرآیند انتقال است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: از زمان سفر آقای ظریف به بندر چابهار رسماً مواد معدنی از جمله سنگ‌های تزیینی در فرآیند انتقال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شیپنا، بهروز آقایی در تشریح مشکلات تاجران افغان در بندر چابهار، توضیح داد: فقط در مورد ترانزیت کالا از کشور مبدأ به افغانستان از طریق چابهار از زمان افتتاح بندر تا به امروز 9 کشتی اختصاصاً از هند به مقصد افغانستان وارد  بندر چابهار شده و بارها به افغانستان انتقال یافته است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در مورد کالای صادراتی افغانستان هم تاکنون چندین کالا انتقال داده شده و هفته گذشته نیز وزیر به بندر چابهار سفر کرده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان، با بیان اینکه بیش از 20 کانتیر از کالاهای خشکبار به این بندر انتقال داده شده است، تصریح کرد: از زمان سفر آقای ظریف رسماً مواد معدنی از جمله سنگ‌های تزیینی در فرآیند انتقال است.

آقایی در مورد نقش بخش خصوصی برای اینکه تجار افغان به‌خوبی از بندر چابهار استفاده کنند، گفت: ما همه تسهیلات و قابلیت‌های که برای تجار ایرانی در نظر گرفته‌شده برای تجار افغان هم است به اعتقاد ما افغان‌ها می‌توانند به‌خوبی از این تسهیلات استفاده کنند، ضمن اینکه دیدگاه سازمان بنادر در خصوص توسعه بندر چابهار استفاده حداکثری از این بندر در خصوص ترانزیت کالا به افغانستان و س.ای.اس است.

وی در مورد پرداخت کرایه کشتی‌ها، گفت: وقتی کالایی مربوط به افغانستان است اگر در بندر چابهار توقف کند فقط هزینه کانتینر یا همان کالایی که در بندر تخلیه می‌شود را پرداخت می‌کنند، ولی اگر در بندر چابهار اصلاً کالایی نداشته باشند که تخلیه کنند در شهید رجایی تخلیه می‌کند درنهایت همان هزینه را پرداخت می‌کنند این‌گونه نیست که حتماً کشتی چارتر بگیرند امروز در دنیا برای 2 یا 10 کانتینر را چارتر نمی‌کنند کشتی که کالایی برای چابهار به مقصد شهید رجایی می‌آورد معمولاً کانتینرهای مختلفی هست که کانتینر افغانستان هم می‌تواند در بین آن‌ها باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.