| کد خبر: 148135 |

◄ زنگ خطر برای بازار فله خشک دوباره به صدا درآمد

بر اساس گزارش VesselsValue یکصد و ده شناور تاکنون سفارش داده شده است که در مقایسه با 63 شناوری که در نیمه نخست سال سفارش داده شد، افزایش حدودا دوبرابری را نشان می‌دهد.

تین نیوز

بر اساس نمودارها شرایط برای بازار شناورهای فله‌بر خشک چندان مناسب نیست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از seatrade-maritime، میزان سفارش شناورهای فله‌بر در دو ماه‌ونیم نیمه دوم سال از مجموع نیمه نخست سال بالاتر است.

بر اساس گزارش VesselsValue یکصد و ده شناور تاکنون سفارش داده شده است که در مقایسه با 63 شناوری که در نیمه نخست سال سفارش داده شد، افزایش حدودا دوبرابری را نشان می‌دهد. البته این آمار هشت شناوری را که Aegean Shipping Management، برای ورود به عرصه فله خشک سفارش داده است؛ شامل نمی‌شود.

کلودیا نورگنن، مدیر VesselsValue ، گفت: قیمت شناورهای فله خشک در اواخر سال 2016به کمترین میزان در 25 سال گذشته رسید.

او افزود: همان‌طور که وقتی مقادیر و شاخص‌ها کاهش پیدا می‌کنند، اتفاق می‌افتد، سفارش شناورهای جدید هم کاهش پیدا کرد. این اتفاق از سال 2016 و نیمه نخست سال 2017 رخ داد.

نورگنن تاکید کرد: اگرچه هنگامی که ما وارد نیمه دوم سال 2017 شدیم، فله‌برها برای مالکان، جذاب شدند و قهرمانان واقعی این اتفاق ژاپنی‌ها بودند.

با کمی خوش‌بینی و امید می‌توان گفت که این بازار در حال رونق گرفتن است. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که مالکان باز هم تصمیمات قدیمی بدی گرفته‌اند و دست به ساخت شناورهای ارزان‌قیمت زده‌اند به این امید که زمان بهبود بازار فرا رسیده است.

برای مثال، حوزه اقیانوس آرام خیلی زود وارد بازی شد و در نیمه نخست سال، آخرین سفارش‌هایشان را از یاردهای ژاپنی تحویل گرفتند. گرچه کارشناسان اقتصادی در گزارش مالی نیمه اول سال خود تجدید نظر و اعلام کردند که اوراق‌سازی بیشتر و کاهش سفارش برای متعادل‌کردن بازار همچنان ضروری است.

اگر همچنان سفارش شناورها افزایش یابد و بازار توسط شناورها اشباع شود، نرخ‌ها هرگز به حالت قبل باز نخواهند گشت وتراکم شناور و کمبود بار ایجاد خواهد شد، یعنی همان عدم تعادل کلاسیک بین عرضه و تقاضا در بازار حمل‌ونقل.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.