| کد خبر: 241877 |

◄ برنامه‌ریزی حلقه مفقوده توقف تولید خودروهای ناقص است

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

تین نیوز

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرخودرو، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

محمود نجفی سهی اظهار داشت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

وی افزود: خودروسازان شروع به مونتاژ قطعات ساخت داخل می‌کنند اما در ادامه برنامه‌ریزی برای تکمیل چرخه تولید به دلیل چالش‌هایی که در حوزه تامین قطعات وارداتی، موانع ارزی، بانکی و گمرکی وجود دارد با وقفه مواجه می‌شود.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تا زمانی که زنجیره ناقص تولید خودرو تکمیل نشود، نمی‌توان انتظار اقدام به موقع در حلقه نهایی تولید را داشت و تحقق این موضوع، مشروط بر اراده مسئولان و مدیرانی است که حضور، تصمیمات و اقدامات به موقع آنها اثرگذار است.

نجفی سهی در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف یا فقدان نیروی ماهر و متخصص یکی از عوامل موثر بر تولید خودروهای ناقص به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنعت خودروی کشور از نیروهای متخصص و فنی بهره می‌برد و قطعه‌سازی نیز نخستین صنعتی بود که موفق به کسب نشان استاندارد ایزو شد. این موضوع نشان می‌دهد صنعت خودرو از آمادگی پیشرفت و تولید خودروهای بروز و با کیفیت برخوردار است مشروط بر اینکه شرایط مناسب برای تولید مهیا باشد. پس بدین ترتیب، تولید محصول در درجه اول نیازمند امکانات، تجهیزات، منابع کافی و لازم و رفع محدودیت‌ها است.

وی در خصوص تاثیر تکنولوژی بر کاهش قیمت تمام شده و توقف تولید خودروهای ناقص تاکید کرد: ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت قطعه‌سازی بروز نیستند و بیشترین وابستگی را به نیروی کار دارند. ماشین‌آلاتی که اگر با خرابی مواجه شوند، تامین قطعات یدکی آنها به سختی انجام می‌شود. تمامی این موارد از الزامات تولید و تحویل به موقع خودرو به مشتریان است.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوان از عرق ملی صنعتگران بخش خودرو به خوبی بهره‌برداری نمود، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    این چه حلقه مفقوده ای هست که وقتی دادستان وارد داستان میشه آمار ناقصی ها یهویی به سمت صفر میره؟