| کد خبر: 232572 |

بازتاب اولین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور منتخب در رسانه‌های جهان

رسانه‌ها و مطبوعات جهان بخش‌های مختلف اولین کنفرانس خبری سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب کشورمان را مورد توجه قرار داده و به بازنشر اظهارات او پرداختند.

تین نیوز

رسانه‌ها و مطبوعات جهان بخش‌های مختلف اولین کنفرانس خبری سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب کشورمان را مورد توجه قرار داده و به بازنشر اظهارات او پرداختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نشست خبری روز دوشنبه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و مطبوعات خارجی داشته است.

روزنامه تایمز انگلیس با تیتر «ابراهیم رئیسی: پس از پیروزی «شکوهمند» در انتخابات ایران با جو بایدن دیدار نخواهم کرد» به اظهارات او پرداخته و نوشت که رئیس جمهور منتخب ایران احتمال دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مذاکره بر سر موشک‌های بالستیک کشورش یا آن‌چه حمایتش از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه خوانده شده است را رد کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از اظهارات رئیسی پرداخته و نوشت: اگرچه او با متهم کردن آمریکا به تخطی از توافق هسته‌ای که میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شده است، بر تنش‌ها افزود و از عربستان سعودی خواست که «فورا» جنگ شش ساله‌اش را در یمن پایان دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در این باره نوشت: رئیس‌جمهور منتخب ایران روز دوشنبه در اولین کنفرانس خبری‌اش به پافشاری آمریکا برای دست‌یابی به توافقی گسترده‌تر با ایران که موجب محدودسازی برنامه موشک‌های بالستیک آن می‌شود و سیاست‌های نظامی‌اش در منطقه را متوقف می‌سازد، همچنین محدودیت‌هایی را بر برنامه هسته‌ای‌اش اعمال می‌کند، دست رد زد.

نیویورک‌تایمز ادامه داد: ابراهیم رئیسی گفت که موشک‌های بالستیک ایران و سیاست‌های منطقه‌ای آن «غیرقابل مذاکره» هستند و با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد. او از آمریکا خواست به توافق هسته‌ای پایبند باشد که تحت آن، ایران موافقت کرده بود در ازای لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه آن، برنامه هسته‌ای‌اش را محدود کند.

همچنین روزنامه هندی تایمز آو ایندیا با تیتر «ابراهیم رئیسی ایران از مذاکرات هسته‌ای حمایت و دیدار با بایدن را رد می‌کند»، درباره اظهارات رئیس جمهور منتخب کشورمان نوشت: رئیسی که در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه پیروز شد، در اولین کنفرانس خبری‌اش گفت که اولویت سیاست خارجی‌اش بهبود روابط با همسایگان ایران در حاشیه خلیج فارس خواهد بود و از عربستان سعودی رقیب منطقه‌ای ایران خواست که فورا مداخله‌اش در یمن را متوقف کند.

این روزنامه به نقل از رئیسی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین نوشت: ما از مذاکراتی که منافع ملی‌مان را تضمین کند حمایت می‌کنیم. آمریکا باید فورا به توافق بازگردد و تعهداتش در آن را اجرا کند.

خبرگزاری رویترز نیز درباره کنفرانس خبری رئیس‌جمهور منتخب ایران نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران روز دوشنبه از مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی برای احیای توافق هسته‌ای حمایت کرد اما آشکارا تمایل به دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را حتی در صورت لغو تمامی تحریم‌ها از سوی واشنگتن، رد کرد.

رویترز درباره برخی دیگر از اظهارات رئیسی در این کنفرانس خبری نوشت: رئیسی همچنین گفت که سیاست خارجی ایران به توافق هسته‌ای محدود نخواهد بود و افزود «تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید لغو شده و لغو شدنشان توسط ایران راستی‌آزمایی شود».

خبرگزاری سنگاپوری CNA نیز در بخشی از گزارشی که درباره اولین کنفرانس خبری دیروز رئیس جمهور منتخب کشورمان ارائه کرده است، به اظهارات او درباره تمایل دولت آمریکا به رسیدن به توافقی درباره دیگر مسائل از جمله برنامه موشکی ایران و نقش ایران در منطقه پرداخته و به نقل از او نوشت: آن‌ها ( آمریکا) به توافق قبلی پایبندی نکردند. چطور می‌خواهند به مذاکرات جدیدی وارد شوند؟

روزنامه آیریش تایمز نیز به بخشی از اظهارات رئیسی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پرداخته و  نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران که یک روحانی محافظه‌کار است، به خبرنگاران گفت که دولت او «برای مذاکره مذاکره نخواهد کرد» و احتمال هرگونه دیداری را با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رد کرد.

این روزنامه به نقل از رئیسی در این باره نوشت: سیاست خارجی ما با برجام(توافق هسته‌ای) شروع نشده و به برجام نیز ختم نمی‌شود. ما از هر مذاکراتی که منافع ملی‌مان را تامین کند، حمایت می‌کنیم. اما وضعیت اقتصادی و معاش مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد. نخواهیم گذاشت مذاکرات فرسایشی شوند.

علاوه بر این، روزنامه گاردین درباره اولین کنفرانس خبری رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران در اولین اظهاراتش از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران موضعی سخت‌گیرانه را نشان داده و امکان دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یا مذاکره درباره برنامه موشکی ایران و آن‌چه حمایتش از شبه‌نظامیان منطقه خوانده شده است را رد کرد.

گاردین ادامه داد: اظهارات رئیسی روز دوشنبه پیش‌نمای آشکاری از این بود که ایران در چهار سال آتی، در حالی که به مرحله جدیدی از مذاکرات توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی وارد می‌شود، چگونه ممکن است با جهان تعامل کند.

رونامه انگلیسی ایندیپندنت با تیتر « رئیس جمهور منتخب ایران خواهان توافق هسته‌ای است اما می‌گوید با بایدن دیدار نخواهد کرد» به بازنشر اظهارات رئیسی درباره مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته‌ای  پرداخته و نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران گفت که از مذاکرات کشورش با شش قدرت جهانی حمایت می‌کند اما با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا تمامی تحریم‌ها علیه ایران را بردارد.

شبکه سی.ان.ان نیز در این باره نوشت: رئیس جمهور منتخب ایران در پاسخ به سوال سی.ان.ان در کنفرانس خبری روز دوشنبه آمریکا و اروپا را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرده و پیش از گفتن این که برنامه موشک‌های بالستیک ایران «قابل مذاکره نیستند» از بایدن خواست تمامی تحریم‌های ایران را لغو کند.

شبکه چینی سی.جی.تی.ان درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به نقل از رئیسی در این مذاکرات نوشت: از هر گونه مذاکراتی که منافع ملی ما را تضمین کند، حتما حمایت خواهد شد، اما اجازه نخواهیم داد فقط برای مذاکره مذاکره شود.

این شبکه به نقل از رئیسی درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز نوشت: آمریکا موظف است تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را لغو کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به اظهارات رئیس جمهور منتخب کشورمان در این کنفرانس خبری پرداخته و نوشت: ابراهیم رئیسی که برای اولین بار به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران در جمع خبرنگاران سخنرانی می‌کرد، گفت که آمریکا باید به توافق هسته‌ای بازگردد و تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

این روزنامه ادامه داد: رئیس جمهور منتخب ایران در اولین کنفرانس خبری‌اش پس از پیروزی در انتخابات روز جمعه گفت که برنامه موشکی ایران «قابل مذاکره نیست».

شبکه ترکیه‌ای تی.آر.تی نیز نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران می‌گوید برنامه‌ای برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد و از عربستان سعودی، رقیب منطقه‌ای ایران خواست فورا مداخله‌اش در یمن را متوقف کند.

رسانه‌ها و مطبوعات دیگری از جمله خبرگزاری ترند آذربایجان، خبرگزاری دویچه وله آلمان، شبکه ام.اس.ان.بی سی آمریکا، شبکه صهیونیستی وای.نت نیوز، شبکه قطری الجزیره، روزنامه پاکستانی پاکستان تودی و ... بخش‌های مختلفی از این کنفرانس خبری را مورد توجه قرار داده و به بازنشر اظهارات رئیسی پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.