| کد خبر: 244631 |

◄ کرایه اتوبوسرانی مشهد چقدر افزایش یافت؟

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: از روز یکشنبه، ۱۲ خرداد ماه، بهای نقدی خدمات اتوبوسرانی به مبلغ ۳۰۰۰ تومان اجرا خواهد شد.

تین نیوز

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: از روز یکشنبه، ۱۲ خرداد ماه، بهای نقدی خدمات اتوبوسرانی به مبلغ ۳۰۰۰ تومان اجرا خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، علی اصغر نیشابوری اظهار کرد: بنابراین افرادی که بهای خدمات اتوبوس خود را از طریق من‌کارت پرداخت نکنند، باید مبلغ ۳۰۰۰ تومان را نقدی پرداخت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در صنعت حمل و نقل اتفاق افتاده، گفت: بنابر اعلام مرکز آمار ایران در ۲ سال گذشته بالغ بر ۱۰۵ درصد افزایش در صنعت حمل ونقل درون‌شهری رخ داده است؛ لذا مصوبه‌ای در شورای قبلی به تصویب رسید که بنا بر آن شهروندانی که بهای خدمات اتوبوس خود از طریق من‌کارت پرداخت نمی‌کنند، بایستی مبلغی معادل بهای تمام شده بپردازند. این بهای تمام شده در سال ۱۴۰۱ برابر با جابه‌جایی یک نفر یعنی ۷۲۳۱ تومان تعیین شد.

نیشابوری ادامه داد: لایحه‌ای از این بابت به شورای اسلامی ارسال شد و پشنهاد مبلغ ۵۰۰۰ تومان داده شد که مورد تایید قرار نگرفت و نهایتا مبلغ ۳۰۰۰ تومان به تصویب رسید.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به برخی خبرها مبنی بر افزایش سه برابری بهای نقدی اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: بهای نقدی مصوب سال ۱۳۹۹، ۱۸۰۰ تومان بود. در سال ۱۴۰۰ افزایشی در این خصوص نداشتیم و امسال بهای نقدی از ۱۸۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت. در واقع بهای نقدی ۱۰۰۰ تومان نبود که اکنون بگویم با افزایش سه برابری روبه رو هستیم. اواخر خرداد ماه به دلیل اختلالی که در شارژ من‌کارت ایجاد شده بود، به صورت موقت بهای نقدی و من‌کارت یکی شد و بهای نقدی خدمات مبلغ ۱۰۰۰ تومان تعیین شد که اکنون این مشکل کاملا رفع شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد برای پرداخت بهای خدمات اتوبوس از من‌کارت استفاده نمایند تا هزینه سفر کمتری پرداخت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.