| کد خبر: 93142 |

آمادگی ناوگان اتوبوسرانی مشهد با تجهیز ۱۱۲۰ دستگاه اتوبوس همزمان با شب‌های قدر

تین‌نیوز | ماه رمضان که فرا می‌رسد همه در تکاپو هستند تا از این امتحان سخت الهی سربلند بیرون بیایند اما در این مهمانی سفره خدا در شب‌های قدر پهن شده تا ما با طلب بخشش از خدا به خود ساختگی برسیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد، در این شب‌ها خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان روزه‌دار برای شرکت در مراسم معنوی قدر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند تا در پابوس امام رضا(ع) از خداوند طلب بخشش کنند.

در این میان مدیریت شهری مشهد نیز باید امکانات شهری از جمله حمل و نقل عمومی را به بهترین نحو برنامه‌ریزی و مدیریت کند تا شهروندان و زائران بتوانند با کمترین مشکل در این شب‌های عزیز از حضور در این مراسمات مذهبی بهره‌مند شوند.

سازمان اتوبوسرانی مشهد که جابه جایی بیش از یک میلیون نفر از شهروندان را در طول روز عهده دار است، در این شب‌ها نیز برنامه‌ریزی خاصی را برای جابه جایی مسافران انجام داده که در ادامه برای اطلاع از جزییات آن با مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد به گفتگو نشستیم.

 ایجاد 6 پایانه موقت در اطراف حرم مظهر رضوی
علی اصغر نیشابوری در این خصوص می‌گوید: در شب‌های قدر از نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مصادف با روزهای جمعه 4 تیرماه، یکشنبه 6  تیر و سه شنبه 8 تیر تعداد زیادی از شهروندان مشهدی و زائران علاوه بر شرکت در مساجد و تکایا جهت زیارت و شرکت در مراسم ویژه این شب‌های عزیز به حرم مطهر عزیمت و پس از پایان مراسم به سوی منازل خود بر می‌گردند.

وی می‌افزاید: این حرکت به دلیل بالا بودن حجم زیاد مسافران به خصوص هنگام برگشت از حرم مطهر به صورت انبوه انجام می‌گیرد به گونه‌ای که توازن عادی جابجابی مسافر بهم خورده و چنانچه پیش‌بینی لازم صورت نگیرد رفت و آمد مردم با مشکل روبرو می‌شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه می‌دهد: با توجه به این مهم سازمان اتوبوسرانی مشهد به منظور ایجاد تسهیلات لازم و رفع مشکل برای شهروندان و زائران طرح ویژه‌ای را تنظیم کرده است.

نیشابوری می‌گوید: براساس این طرح و ایجاد همکاری و هماهنگی بین پلیس راهور و معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی مشهد 1120 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی در شب‌های قدر تجهیز شده است.

وی به جزییات این برنامه‌ریزی  و طرح ویژه اشاره می‌کند و می‌گوید: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 344 دستگاه اتوبوس، شب بیست و یکم 432 دستگاه اتوبوس و شب بیست و سوم نیز 344 دستگاه اتوبوس آماده سرویس‌دهی به شهروندان و زائران خواهند بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح می‌کند: در این طرح از توان اتوبوس‌های بخش سازمانی و خصوصی استفاده بهینه می‌شود.

نیشابوری از ایجاد 6 پایانه موقت در اطراف حرم مطهر رضوی خبر می‌دهد و می‌گوید: اولین پایانه چهارراه شهدا به سمت چهارراه خسروی است که محل دپوی اتوبوس‌های این پایانه خیابان امام خمینی (ره) تا قبل از زیرگذر میدان شهدا و از میدان شهدا در خیابان شیرازی تا چهارراه شهدا خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: دومین پایانه خیابان شیرازی از چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا است که  محل دپوی اتوبوس‌های این پایانه، چهارراه شهید هاشمی‌نژاد تا چهارراه زرینه و خیابان آزادی تا چهارراه شهدا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد سومین پایانه موقت اتوبوس را میدان بیت المقدس مسیر خط (BRT) عنوان می‌کند و می‌گوید: محل تجمع اتوبوس‌های این پایانه چهارراه دانش به سمت میدان بیت‌المقدس است که در صورت عدم امکان دور زدن و عدم امکان استفاده از مسیرBRT سرویس‌دهی به چهارراه دانش منتقل و دپوی اتوبوس‌ها حدفاصل آخوند خراسانی تا چهارراه دانش (غربی) انجام خواهد شد.

نیشابوری اضافه می‌کند: پایانه‌ ی موقت بعدی یعنی چهارمین پایانه چهارراه خسروي به طرف چهارراه مدرس با دپوی اتوبوس‌ها از میدان گنبد سبز تا چهارراه خسروی، پایانه شماره 5 پایانه شهید گمنام با محل دپوی اتوبوس در بلوار وحدت و در نهایت پایانه موقت ششم ميدان شهداي مسجد گوهرشاد با محل دپوی اتوبوس در خیابان هفده شهریور است.

ایجاد 49 مسیر موقت جهت جابجایی مسافران از نقاط پرجمعیت شامل خطوط:
12-14-18-19-23-24-27-30-33-34-38-1/38-41-43-46-47-48-51-55-56-57-58-60-61-62-63-67-71-1/71-72-74-75-76-1/76-78-82-86-96-98-201-701-1/701-1/800-2/800- 1034- 1067
 
وی به دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سرویس‌دهی به شهروندان و زائران اشاره می‌کند و می‌‌گوید: استقرار 6 واحد امداد در محدوده پایانه‌های موقت، تأمین سوخت اتوبوس‌ها با تدبیر مدیران مناطق و در توقف‌گاه‌های شهید صنمی، شهید نوری و تعمیرگاه مرکزی تا ساعت 18 فعالیت بازرسان من‌كارت به منظور كنترل و تذكر به شهروندان در خصوص استفاده از من‌ كارت براي پرداخت بهاي خدمات، اطلاع‌رسانی به شهروندان از سوی روابط عمومی سازمان و... بخشی از برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی برای سرویس‌دهی به شهروندان است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.