| کد خبر: 231329 |

تسهیلات دولت برای دوگانه سوز کردن تاکسی‌ها تا پایان بهمن ارائه می‌شود.

تاکسی های بنزین سوز مدل 1379 و بالاتر می توانند تا پایان بهمن امسال از تسهیلات اعتباری دولت برای دوگانه سوزکردن خودروی خود استفاده کنند.

تاکسی های بنزین سوز مدل 1379 و بالاتر می توانند تا پایان بهمن امسال از تسهیلات اعتباری دولت برای دوگانه سوزکردن خودروی خود استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شانا، سخنگوی ستاد مدیریت، حمل و نقل و سوخت کشور امروز (دوشنبه 11 بهمن) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: تا کنون برای دوگانه سوز کردن 60 هزار تاکسی با استفاده از یارانه دولت اقدام شده است.

حسین هاشمی گفت: بر اساس نوع تاکسی، به صورت میانگین دولت حدود 700 هزار تومان یارانه برای دوگانه سوز کردن هر یک از تاکسی ها در نظر گرفته است.

وی درباره روند ثبت نام تاکسی های متقاضی دوگانه سوز گفت: تنها تاکسی های بنزین سوز مدل 1379 و بالاتر که زیر 10 سال سن دارند، می توانند به پایگاه اینترنتی www.fapco.ir مراجعه و با دریافت کد رهگیری برای ثبت نام تاکسی خود، نسبت به دوگانه سوز کردن آن اقدام کنند.

هاشمی با تاکید بر این که تا پایان بهمن ماه تسهیلات اعتباری برای دوگانه سوز کردن تاکسی ها به آنان پرداخت می شود، افزود: رانندگان تاکسی که پس از این تاریخ مراجعه کنند، نمی توانند از تسهیلات دولت برای دوگانه سوز کردن تاکسی خود اقدام کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت، حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه در باره ساماندهی اطلاعات ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: یکی از برنامه های ستاد پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور، ساماندهی اطلاعات ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه وانت ها بود، به همین منظور فراخوان های مختلفی برای ثبت اطلاعات خودروهای عمومی تا کنون منتشر شده است.

هاشمی از ثبت نام 950 هزار دستگاه وانت شهری، حومه ای، روستایی در سامانه ثبت فراخوان عمومی خبر داد و گفت: از یک میلیون و 800 هزار دستگاه وانت ملی در کشور تا کنون اطلاعات 950 هزار دستگاه وانت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست های ارسالی نهادهای مختلف و با هماهنگی وزارت کشور و وزارت راه، مهلت ثبت نام اطلاعات وانت بارها برای آخرین بار تمدید شد و متقاضیانی که تا کنون برای ثبت نام اقدام نکرده اند، می توانند تا 20 بهمن امسال به یکی از سازمان های حمل و نقل شهری که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند، مراجعه و به ثبت اطلاعات خودروی خود اقدام کنند.

هاشمی تاکید کرد: این طرح تنها شامل وانت هایی می شود که در حوزه حمل بار در درون یا برون شهر یا در روستاها و حومه شهرها فعال هستند و مشمول خودروهایی که در دستگاه ها یا شرکت های دیگر فعالیت می کنند، نیست.

وی با بیان این‌که ثبت نام اطلاعات وانت ها با هدف حمایت ویژه از رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل و بار مسافر انجام می شود، تصریح کرد: هم اکنون یک میلیون و 800 هزار دستگاه وانت در کشور موجود است، در صورتی که همه این خودروها در بخش حمل و نقل فعالیت نمی کنند و این شناسایی اولیه کمک می کند تا سازمان های مرتبط با حمل و نقل اطلاعات را دریافت و به خودروهای فعال در این حوزه یارانه های حمایتی پرداخت کند.

به گفته سخنگوی ستاد مدیریت، حمل و نقل و سوخت کشور، این یارانه ها شامل یارانه سوخت، تسهیلات بیمه ای و دیگر مواردی است که در بسته حمایتی از بخش حمل و نقل دیده شده است.

هاشمی تاکید کرد: ثبت نام اطلاعات خودروهای وانت بار عمومی فعال در حوزه حمل و نقل در سامانه ها به صورت رایگان انجام می شود و رانندگان خودروها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمان ثبت نام می توانند با شماره تلفن 88931445 تماس بگیرند یا به شماره پیامک 3000020 پیام ارسال کنند.

وی تصریح کرد: سامانه های ثبت اطلاعات خودروهای عمومی از پیش به همه دارندگان خودروها اعلام شده است و رانندگان این دسته از خودروها برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی www.navganbar.ir مراجعه و آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی ثبت نام خودرو را دریافت کنند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.