| کد خبر: 171379 |

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور عنوان کرد:

◄ امنیت مسافران با فعالیت غیرقانونی اسنپ و تپسی تامین نمی‌شود

هدف از وضع قوانین جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و ناهماهنگی‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی است و لذا هر سیستمی که قرار است در بخش حمل‌ونقل ارائه خدمات بدهد، قاعدتاً باید تحت نظر شهرداری اقدام به این کار کند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی را خارج از ضوابط قانونی دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی ضامنی با اشاره به این‌که، استفاده از دانش روز امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در این بین دو بحث متفاوت وجود دارد. یکی استفاده از تکنولوژی و دیگری استارت‌آپ‌هایی که به نوعی قصد استفاده از موقعیت جدید در راه‌اندازی کسب و کار را دارند.

به گفته وی، طبق ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و قانون هوای پاک که اخیراً به تصویب مجلس رسیده است و آئین‌نامه‌ها و مقرارتی که در کشور وجود دارد مباحث مربوط به حمل‌ونقل  در شهر به شهرداری شهرها سپرده شده است.

ضامنی در بخش دیگری از سخنان خود به خواست قانونگذار از مصوب کردن قوانینی که در بالا به آن اشاره شد، پرداخت و افزود: هدف از وضع قوانین جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و ناهماهنگی‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی است و لذا هر سیستمی که قرار است در بخش حمل‌ونقل ارائه خدمات بدهد، قاعدتاً باید تحت نظر شهرداری اقدام به این کار کند.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به موضوع تاکسی‌های اینترنتی، ابراز داشت: یکسری از شرکت‌ها درچارچوب مقرارت و قوانین حمل‌ونقل و زیر نظر شهرداری به این کار مبادرت کرده‌اند که مورد حمایت هستند.

ضامنی بدون ذکر نام دو شرکت معروف تاکسی اینترنتی، تصریح کرد: این‌‌ها مجموعه‌هایی هستند که خود را در چارچوب قوانین و مقررات نمی‌دانند و فارغ از قوانین و مقررات به مردم خدمات ارائه می‌کنند. وقتی خارج از قوانین و مقررات اقدام به کاری می‌شود. برخی مشکلات در جامعه بروز می‌یابد که متضرر اصلی آن مردم هستند.

او افزود: تا این مسافربرهای شخصی خارج از ضوابط ساماندهی شوند یکسری تبعات اجتماعی گریبان‌گیر شهر و مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: با ادامه روند کار این دو شرکت خارج از چارچوب قانونی، نمی‌توان انتظار داشت تا امنیت در این بخش حاکم شود.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری خاطرنشان کرد: هراز گاهی نیز خبرهای ناگوار از مشکلاتی که برخی رانندگان این دو شرکت برای مسافران ایجاد کرده‌اند نیز در فضای کشور منتشر می‌شود که تجاوز یک راننده به مسافر که پیش از این رخ داد؛ یکی از موارد آن است.

ضامنی افزود: امید می‌رود با تلاشی که شهرداری‌ها در دست اقدام دارند هرچه زودتر فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی  محدود شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.