| کد خبر: 171569 |

◄ درخواست تاکسیرانی قم برای محدودیت فعالیت اسنپ و تپسی

اقدام غیر قانونی تاکسی‌های اینترنتی موجب به سختی افتادن رانندگان تاکسی‌ای شده که بیش از 70 سال است به این کار مشغول هستند.

تین نیوز

عزتی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر مقدس قم با ابراز گلایه از فعالیت غیرقانونی دو اپلیکیشن تاکسی هوشمند «اسنپ» و «تپسی»، از مسئولان خواست تا نسبت به محدود کردن فعالیت این دو شرکت، اقدام کنند.

به گزار خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی عزتی با اشاره به موضوع تاکسی‌های اینترنتی که در اکثر شهرهای کشور مشکل آفرین شده‌اند، گفت: اپلیکیشن‌های اینترنتی تاکسی‌یاب باید طبق قانون از شهرداری و سازمان تاکسیرانی مجوز حمل‌ونقل و جابجایی مسافر دریافت کنند. اما علیرغم بروز مشکلات کسی قصد ایجاد فشار بر این بخش را ندارد.

وی با تاکید بر این‌که تاکسیرانی شهر قم پیگیر فعالیت شرکت‌های اینترنتی است، تصریح کرد: این دو شرکت بر اساس قانون اجازه حمل مسافر را ندارند و ماده 232 راهنمائی و رانندگی نیز به این موضوع تاکید دارد که این قبیل «اپ»‌ها اجازه حمل‌ونقل مسافر را بدون داشتن مجوز ار شهردار نخواهند داشت.

عزتی به این نکته اشاره کرد که قانون صراحت دارد که متولی حمل‌ونقل در شهرها شهرداری و سازمان تاکسیرانی است. اما این دو شرکت تنها با دریافت مجوز شرکت نرم‌افزاری اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند که به طور قطع غیر قانونی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قم، افزود: این اقدام غیر قانونی تاکسی‌های اینترنتی موجب به سختی افتادن رانندگان تاکسی‌ای شده که بیش از 70 سال است به این کار مشغول هستند.

عزتی به بندهای توافقنامه اسنپ وتپسی اشاره کرد و افزود: در یکی از بندها به صراحت اعلام شده که این دو شرکت کسب و کار اینترنتی در قبال مشکلات احتمالی مربوط به راننده و مسافر قبول مسئولیت نمی‌کند و تنها رابط بین راننده و مسافر هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قم، این را هم گفت که: تاکسیران علیرغم بسیاری از محدویت‌ها و پرداخت عوارض اما، در مواجهه با این دو شرکت باید با سختی معیشت روبه‌رو باشد و کسی نیز در این باره پاسخگو نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 2

    اسنپ و تبسی حداقل جیب مردم را خالی نمی کنند واجازه انتخاب به مسافر میدهد وبا کنترل مسیر پیگیر انتقال مسافر می باشند در همه جای دنیا رسم است و صد البته هزینه کمتری دارد اگر تاکسیرانی تمایل دارد هزینه های سفر را کم کند ما هم با انها سفر می کنیم در صورتیکه کنترل مسیر داشته باشند وامنیت مسافر حفظ شود اینقدر طسنگ اندازی نکنید که این ارزان را از مردم بگیرید

    • محمد 1 0

      ببخشید ارزان از جیب چه کسی؟ یه مشت بیکار بدبخت که توسط اسنپ و تپسی استثمار میشن و هیچی براشون نمی مونه جز استهلاک ماشین و هیچ پشتیبانی و خدماتی ندارن . راننده ها با مجبورن یا نادان و خیلی ها میان بیرون . شما تحقیق کن همه راننده ها ناراضی هستن و این شرکت ها میتازن

  • من راننده تپسی. 1 0

    مدیران بی وجدانی که برای رقابت باهم ظامی به ما میکنند که این ظلم جواب خواهد داشت.همه ما ازروی ناچاری تواین کار هستیم .همه چیز به نفع شرکتها ومسافران.اقایون واقعا اگه دررقابت هستین از کمیسیون خودتون کم کنید .چرا نرخها رابالا پایین میکنید.زمانی که نرخهارو پایین میارید کمی هم فشاربه خودتان بیاورید وکمیسونهارا کم کنید ببینیدچه تاثیری براحوالاتتان دارد.هیچ مبنی نرخ گذاری ندارید وراننده گان ومسافران را فقط عصبی میکنید.وقتی کرایه کم میشود ویرتر قبول درخواست میشودومسافر سرگردان....منکه هربار اعلام سفر میشود اولیین جمله برلبم دعا شر وناسزابه مدیران.مطول مسیر فقط ذکرمیگوییم ان هم چه ذکری فش به مدیران

  • وحیدآدینه وند 0 0

    تبسی عالیه فقط مسیر رفت وبرگشت بذارن عالیه

  • وحیدآدینه وند 0 0

    آقا شد