| کد خبر ۳۰۷۸۶۲
کپی شد

تبدیل تونل های راه آهن به نیروگاه های بادی با عبور قطارها

پروژه ای مشترک بین دانشگاه منچستر و شرکت «کیو-ساستین» در حال توسعه توربین های بادی است که جریان هوا در تونل های ریلی را به برق تبدیل می کنند

تبدیل تونل های راه آهن به نیروگاه های بادی با عبور قطارها
تین نیوز |

پروژه ای مشترک بین دانشگاه منچستر و شرکت «کیو-ساستین» در حال توسعه توربین های بادی است که جریان هوا در تونل های ریلی را به برق تبدیل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  گروهی از بخش مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه منچستر، با همکاری شرکت مشاور مهندسی مستقر در منچستر «کیو-ساستین» (Q-Sustain) توربین های بادی محور عمودی طراحی می کنند که جریان هوای تولید شده از قطارهای در حال حرکت درون تونل ها که به عنوان اثر پیستونی شناخته می شود را جذب می کنند.

این پروژه بررسی خواهد کرد که چگونه می توان این منبع انرژی بکر را در زیرساخت های حمل و نقل ادغام کرد. نتایج تحقیقات امکان سنجی با استفاده از پلتفرم نرم افزاری سفارشی «ورایکسیس» (VerXis)، پتانسیل جریان هوای تونل را تایید کرده است. این گروه تحقیقاتی ابزار تجزیه و تحلیل فنی-اقتصادی (TEA) سفارشی برای ارزیابی عملکرد و امکان سنجی تجاری چنین طرح هایی را توسعه داده است.

امیر کشمیری، سرپرست آکادمیک این پروژه در دانشگاه منچستر گفت: ابزار «ورایکسیس» جهشی رو به جلو در تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر است. با تبدیل هندسه حداقلی تونل و داده های برنامه ریزی به شاخص های اقتصادی طی چند دقیقه، ما شکاف بین نوآوری دانشگاهی و استقرار در دنیای واقعی را پر خواهیم کرد.  همچنین توربین های محور عمودی بادی پیستونی را نه فقط از نظر فنی قابل اجرا ساخته، بلکه واقعا قابل سرمایه گذاری می کنیم.

اظهر قیوم، مدیر شریک صنعتی «کیو-ساستین» اظهار کرد: آنچه ما را در مورد «ورایکسیس» بیشتر هیجان زده کرد، توانایی آن در آزمایش سریع و مقیاس بندی طرح های توربین متناسب با هر محیط تونل است. این ابزار، تصمیم گیری های هوشمندانه تر و مبتنی بر داده را امکان پذیر کرده و به ما کمک می کند تا راه حل های پایدار را در زیرساخت های راه آهن مستقر کنیم که با طرحهای خالص صفر بریتانیا همسو هستند و بازده سرمایه گذاری را برای مشتریان محاسبه می کنند.

سایت اینجنیر گزارش کرد، مرحله بعدی، آزمایش توربین های نمونه اولیه در محیط های تونل دنیای واقعی، در کنار توسعه بیشتر ابزار «ورایکسیس»، با هدف تاثیرگذاری بر استانداردهای انرژی ریلی آینده خواهد بود. این رویکرد در صورت موفقیت،  می تواند فراتر از راه آهن، در سایر شبکه های حمل و نقل نیز اعمال شود و مدلی مقیاس پذیر برای ادغام انرژی های تجدیدپذیر در زیرساخت های سراسر بریتانیا و فراتر از آن ارائه دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.