بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

خودکارسازی متروی پراگ با ورود قطار بدون راننده

شورای شهر پراگ مجوز خرید ۶۹ قطار بدون راننده را به عنوان بخشی از طرح هایی برای خودکارسازی شبکه زیرزمینی خود صادر کرده است.

خودکارسازی متروی پراگ با ورود قطار بدون راننده
تین نیوز |

شورای شهر پراگ مجوز خرید ۶۹ قطار بدون راننده را به عنوان بخشی از طرح هایی برای خودکارسازی شبکه زیرزمینی خود صادر کرده است. انتظار می رود قطارهای جدید در سال ۲۰۲۹ به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شهردار حمل ونقل پراگ با اعلام خبر خرید ۶۹ قطار بدون راننده، این اقدام را تلاشی برای ارتقای زمانبندی خدمات رسانی و افزایش ایمنی مسافران عنوان کرد. با ورود قطارهای جدید، زمان اوج انتظار فعلی از ۱۱۵ ثانیه به ۹۰ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد. شهرداری پراگ برای افزایش ظرفیت حمل ونقل و سرعت سفر مسافران و ارتقای ایمنی و قابلیت اطمینان عملیات قطار اقدام به خرید این قطارهای جدید کرده است. این قطارها و هزینه سرویس دهی آن ها تا دهه ۲۰۶۰، در مجموع ۳.۳۷ میلیارد یورو (۳.۶۳ میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود.

مسئولان حمل ونقل پراگ می گویند که همراه با کاهش فواصل قطارها و افزایش ظرفیت در شلوغ ترین مسیرها تا ۲۰ درصد، کاهش قابل توجهی در هزینه های عملیاتی با صرفه جویی سالانه تا ۳۰ میلیون یورو ایجاد خواهد شد.

شهردار در مورد نگرانی هایی که در مورد تأثیر احتمالی ورود این قطارها بر مشاغل وجود دارد، گفت که کاهش تعداد رانندگان با «موقعیت های عملیاتی جدید» در خطوط جدیدی که به زودی ساخته می شوند، همچنین بازنشستگی های برنامه ریزی شده جبران می شود.

نگرانی ها در مورد پذیرش فناوری بدون راننده و پیامدهای آن برای ایمنی انسان با اطمینان خاطر در مورد قابلیت اطمینان سیستم های خودکار مواجه شده است، که انتظار می رود خطای انسانی در عملیات را کاهش دهد.

ماه گذشته نیز شرکت حمل ونقل عمومی پراگ (DPP) خرید ۴۰ تراموای جدید را به عنوان بخشی از تلاش برای رونق حمل ونقل عمومی عنوان کرد.

با پیوستن پراگ به شهرهایی مانند پاریس در پذیرش سیستم های متروی خودکار، این شهر به رغم نگرانی ها در مورد هزینه ها و اعتماد به فناوری، منتظر افزایش ایمنی و کارایی حمل ونقل عمومی است. این خرید شهرداری، نشان دهنده گامی مهم به سوی پذیرش راه حل های نوآورانه برای چالش های جابه جایی شهری است.

به رغم چشم انداز بلندپروازانه، هزینه این پروژه که در مجموع به ۸۶ میلیارد کرون چک (تقریباً ۳.۴۵ میلیارد یورو) تا دهه ۲۰۶۰ می رسد، بحث هایی را میان اعضای شورای شهر در مورد تأثیر مالی بر بودجه پراگ در دوره انتخابات بعدی برانگیخته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.