| کد خبر: 258901 |

تصمیم امارات و هند به استفاده از ارزهای محلی در تجارت فیمابین

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان سفر رسمی به ابوظبی اعلام کرد، بانک های مرکزی امارات متحده عربی و هند روز شنبه دو تفاهم نامه برای استفاده از ارزهای محلی برای انجام معاملات فرامرزی و همکاری برای اتصال سیستم های پرداخت و مبادله پیام های مالی مربوطه امضا کرده اند.

تین نیوز

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان سفر رسمی به ابوظبی اعلام کرد، بانک های مرکزی امارات متحده عربی و هند روز شنبه (دیروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲) دو تفاهم نامه برای استفاده از ارزهای محلی برای انجام معاملات فرامرزی و همکاری برای اتصال سیستم های پرداخت و مبادله پیام های مالی مربوطه امضا کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، این دو یادداشت تفاهم با حضور مودی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان در ابوظبی با هدف تسهیل تراکنش های مالی فرامرزی یکپارچه و تقویت همکاری های اقتصادی بیشتر بین هند و امارات متحده عربی امضا شده است.

بانک مرکزی هند (RBI) و بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) این دو تفاهم نامه را برای ایجاد چارچوبی در جهت ترویج استفاده از ارزهای محلی شامل روپیه هند (INR) و درهم امارات متحده عربی (AED) به منظور معاملات فرامرزی و همکاری برای پیوند دادن سیستم های پرداخت و پیام رسانی خود مبادله کردند.

مودی گفت: این یک جنبه بسیار مهم از همکاری هند و امارات متحده عربی است و راه را برای افزایش همکاری های اقتصادی هموار و تعاملات مالی بین المللی را ساده تر می کند.

این تفاهم نامه تمام تراکنش های حسابهای جاری و حسابهای سرمایه گذاری مجاز را پوشش می دهد و با ایجاد سیستمی تحت عنوان LCSS، صادرکنندگان و واردکنندگان قادر می شوند تا ارزهای داخلی کشورهای خود را برای طرف مقابل فاکتور کرده یا پرداخت کنند، که به نوبه خود توسعه تجارت با INR - AED را ممکن می سازد.

 این قرارداد همچنین سرمایه گذاری ها و حواله های بین دو کشور را ارتقا می دهد. استفاده از ارزهای محلی هزینه های تراکنش و زمان تسویه را برای معاملات، از جمله برای حواله های هندی های مقیم امارات متحده عربی بهینه خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.