| کد خبر: 253038 |

بحرین می خواهد بخشی از کریدور بین المللی شمال جنوب باشد

پادشاهی بحرین برای تبدیل شدن به بخشی از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب (INSTC – همان نوستراک) با ترکمنستان تفاهم نامه امضا کرد.

تین نیوز

پادشاهی بحرین برای تبدیل شدن به بخشی از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب (INSTC – همان نوستراک) با ترکمنستان تفاهم نامه امضا کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، راه آهن ترکمنستان و وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحرین برای اتصال دو کشور از طریق راه آهن با عبور از قلمرو ایران توافق کرده اند.

با توجه به اینکه بحرین یک جزیره  است، کالاها ابتدا باید با کشتی به بنادر سواحل جنوبی ایران منتقل شوند و به همین دلیل تفاهم نامه هایی برای هم کاری در حمل و نقل دریایی و ریلی امضا شد. 

سپس این محموله در جنوب ایران برای رسیدن به ترکمنستان بر روی ریل منتقل خواهد شد.

این تفاهم نامه پس از دیدار میان حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان به امضا رسید.

در سال های اخیر، تعداد زیادی از کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مشتاق پیوستن به کریدور شمال-جنوب بوده اند.

علاوه بر این، پروژه لجستیک ریلی Agroexpress اوراسیا نیز وجود دارد که هدف آن گسترش کریدور شمال-جنوب در خارج از مرزهای خود و شامل ایران، امارات متحده عربی، هند، و ترکمنستان است. 

این روند احتمالا با بسته های تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه، بلاروس و ایران مد نظر قرار می گیرد.

 رئیس جمهور ترکمنستان، روز پنجشنبه ۲۲ فوریه به بحرین سفر کرد و در جریان این بازدید، دو کشور توافق نامه های مختلف همکاری را امضا کردند که برخی از این موارد حول محور ارتباطات هوایی، حمل و نقل دریایی و ریلی و همکاری بین بانک دولتی برای امور اقتصادی خارجی ترکمنستان و بانک توسعه بحرین است.

 پیش از این در سال ۲۰۱۹ زمانی که پادشاه بحرین به ترکمنستان سفر کرد، پایه های همه این توافق ها گذاشته شد و در آن زمان، طرفین درباره توسعه بالقوه روابط بین دو کشور از جمله تجارت و حمل و نقل گفتگو کردند.

در جریان این رویداد در بحرین، بردی محمداف بالاترین نشان پادشاهی بحرین یعنی نشان درجه یک شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه را دریافت کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.