| کد خبر: 249304 |

پیوند بندر کراچی پاکستان و بندر خلیفه ابوظبی

گروه بنادر ابوظبی سرویس منظم حمل و نقل کانتینری جدیدی را بین کراچی (شلوغ‌ ترین بندر پاکستان) و بندر خلیفه واقع در ابوظبی راه اندازی کرده است.

تین نیوز

گروه بنادر ابوظبی سرویس منظم حمل و نقل کانتینری جدیدی را بین کراچی (شلوغ‌ ترین بندر پاکستان) و بندر خلیفه واقع در ابوظبی راه اندازی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این مسیر جدید به اهداف استراتژیک گروه بنادر ابوظبی برای ایفای نقش موثر در مبادلات دریایی منطقه‌ ای، فرامنطقه‌ ای و جهانی کمک خواهد کرد و بندر کراچی و بندر خلیفه را به صورت هفتگی به یکدیگر متصل و آن را به شبکه حمل کانتینر بین بنادر جبل علی (دبی)، دمام و جده (عربستان سعودی)، عقبه (اردن)، سخنا و ادابیا (مصر) و همچنین بنادر سودان و جیبوتی پیوند می‌ زند.

بندر کراچی یک مرکز مهم اقتصادی است که حدود ۶۰ درصد از تجارت دریایی پاکستان را به انجام می‌ رساند و به طور متوسط سالانه ۲۶ میلیون تن بار را جابجا می‌ کند.

این بندر طبیعی عمیق دارای کانالی به طول ۱۱ کیلومتر است که امکان ناوبری ایمن را برای کشتی‌ هایی تا وزن ۷۵ هزار تن فراهم می‌ کند.

راه اندازی مسیر جدید پاکستان به دنبال خرید ۷۰ درصد سهام شرکت های Transmar و Transcargo International S.A.E مصری توسط گروه بنادر ابوظبی یا همان AD Ports در سپتامبر ۲۰۲۲ انجام می‌ شود.

این سرویس جدید از کانتینرهایی استفاده می کند که عمدتا توسط سایر شرکت‌ های گروه  AD Ports یعنی SAFEEN Feeders و Global Feeder Shipping (GFS) که در اوایل نوامبر ۲۰۲۲ خریداری شده است، تامین می شود.

گروه بنادر ابوظبی با در اختیار گرفتن بخش عمده سهام شرکت های کشتیرانی یاد شده در تلاش است تا از آرایش شبکه‌ های حمل دریایی جدید در جهت برآورده ساختن نیازهای توسعه بازار و افزایش ترافیک کالا در بندر خلیفه ابوظبی بهره ببرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.