| کد خبر: 247184 |

تبعات حمل ونقل رایگان در اروپا

کشور لوکزامبورگ و تالین پایتخت استونی، از مناطق پیشرو اروپا به حساب می آیند که مدیران آن ها حمل ونقل عمومی را رایگان کرده اند.

تین نیوز

کشور لوکزامبورگ و تالین پایتخت استونی، از مناطق پیشرو اروپا به حساب می آیند که مدیران آن ها حمل ونقل عمومی را رایگان کرده اند.

به گزارش تین نیوز، تاکنون بیش از ۵۰ شهر در سراسر قاره اروپا با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و افزایش برابری اجتماعی، حمل ونقل عمومی را برای تمام مردم خود رایگان کرده اند. در این رابطه، همه ساکنان این شهرها می توانند به طور رایگان تمام رفت وآمدهای خود را در داخل شهر از طریق وسایل حمل ونقل عمومی انجام دهند.

این اقدام از زمان پیاده سازی نه تنها به کاهش آلودگی هوا در این شهرها منجر شده، بلکه رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است چراکه مردم می توانند بدون هیچ محدودیتی به هر میزان دلخواه از خودروهای عمومی برای رفت وآمد خود بهره بگیرند.

اثربخشی حمل ونقل عمومی در شهرهای اروپایی

اگرچه رایگان سازی استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در شهرهای اروپایی اثرات مثبت زیادی از خود بر جا گذاشته است، با این حال مدیران تالین به عنوان پیشگامان این جنبش که حدود ۹ سال پیش استفاده از وسایل نقلیه عمومی را برای شهروندان خود رایگان کرده اند نسبت به اثربخشی آن به ویژه برای دارندگان خودرو مردد هستند.

درواقع، طبق گزارش های انجام شده از زمان رایگان شدن وسایل حمل ونقل عمومی، تعداد خودروهای شخصی در پایتخت استونی از ۴۲ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته است و به نظر می رسد که حتی مردم گرایش بیشتری به تردد از طریق و سایل نقلیه خود پیدا کرده اند.

اگرچه بسیاری از مردم به ویژه خانواده های دارای فرزندان توانستند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، در هزینه های تردد خود صرفه جویی چشمگیری داشته باشند، با این حال مدیران تالین نتیجه کلی رایگان سازی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را خیلی مثبت ارزیابی نکردند، زیرا تأثیر زیادی در کاهش گرایش دارندگان خودرو به کنار گذاشتن وسایل نقلیه خود برای تردد در داخل شهر حتی تا فاصله های نزدیک را نداشت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.