| کد خبر: 235530 |

◄ ایستگاه اتوبوسی شبیه فرودگاه!

ایستگاه اتوبوس جدیدی شبیه یک فرودگاه در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی احداث شده که میزبان مراکز خرید، بام سبز پوشیده در گیاهان بومی و مکان‌های مختلف تفریحی است.

تین نیوز

ایستگاه اتوبوس جدیدی شبیه یک فرودگاه در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی احداث شده که میزبان مراکز خرید، بام سبز پوشیده در گیاهان بومی و مکان‌های مختلف تفریحی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، پس از سال‌ها ساخت و ساز، بالاخره از ایستگاه اتوبوس براتیسلاوا به نام Nivy رونمایی شد و امکانات منحصر به فرد آن در اختیار کاربران شهر قرار گرفت. مراسم افتتاحیه این مرکز حمل و نقل عظیم با برگزاری رویدادهای مختلفی برای کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال نظیر موسیقی زنده و بازی‌های سرگرم‌کننده همراه بود. ایستگاه مدرن فرودگاه‌مانند براتیسلاوا در مکان یکی از مراکز حمل و نقل قدیمی شهر احداث شده است که طی فرآیند ساخت و ساز، اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های موقتی که در خیابان‌های اطراف نصب شده بود، مسافران را به مقصد حمل می‌کرد.

1732080

ایستگاه جدید که زیباترین ورودی به پایتخت اسلواکی محسوب می‌شود از بام سبز بسیار اعجاب‌انگیزی به مساحت دو زمین فوتبال برخوردار است ضمن اینکه مسیری برای تمرین و مسابقات دو و میدانی را نیز در خود جای داده است. این ایستگاه میزبان تعداد ۳۶ سکو، هفت خروجی و ۸۶ ایستگاه اتوبوس است که همگی از امکانات لازم برای تردد راحت افراد سوار بر صندلی‌های چرخدار برخوردار هستند. وجود ۹ تلویزیون ال سی دی، دیواری پوشیده در لامپ‌های ال ای دی و کیوسک‌های متعددی برای ارائه خدمات تغذیه‌ای به مسافران از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد Nivy به شمار می‌رود.

1732082

ایستگاه اتوبوس مدرن براتیسلاوا برای تمام کاربران وسایل نقلیه شخصی و عمومی قابل دسترسی است ضمن اینکه فضای پارک دو هزار ۱۵۰ خودرو را در فضای زیرزمینی خود فراهم می‌آورد. علاوه بر این، معماران در هنگام طراحی سازه، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را نیز به دقت مورد توجه قرار داده و به ایجاد زیرساخت‌هایی نیز برای تردد راحت این افراد پرداخته‌اند.

سیستم تهویه هوای بسیار کارآمدی به قدرت ۶۰ هزار متر مکعب در ساعت، امکان خنک‌سازی هوا در گرم‌ترین روزهای سال را نیز فراهم می‌آورد. مسافران می‌توانند در طبقه پایینی که روی پارکینگ اما در زیرزمین قرار گرفته است از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بازدید کنند. انباری، مرکز تحویل یا دریافت اشیا گم‌شده، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، اتاقک‌هایی برای استراحت خانواده‌ها و ایستگاه‌هایی جهت شارژ تلفن‌های همراه یا سایر تجهیزات برقی از دیگر ویژگی‌های ایستگاه اتوبوس مدرن براتیسلاوا به شمار می‌رود که آن را از سایر مراکز حمل و نقل مشابه در کشور و حتی جهان متمایز می‌کند.

1732078

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.