| کد خبر: 233569 |

چین در عراق فرودگاه و خانه می‌سازد

شرکتهای چینی در راستای توافق سال ۲۰۱۹ تامین نفت در برابر پروژه، قرار است یک فرودگاه و ۹۰ هزار واحد مسکن در عراق احداث کنند.

تین نیوز

شرکتهای چینی در راستای توافق سال ۲۰۱۹ تامین نفت در برابر پروژه، قرار است یک فرودگاه و ۹۰ هزار واحد مسکن در عراق احداث کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،صباح عبدالطیف، مشاور نخست وزیر عراق نوشت: انتظار می رود در قبال ۱۰۰ هزار بشکه نفت عراق، شرکتهای چینی یک فرودگاه در نصیریه و ۹۰ هزار واحد مسکن در شهر صدر بسازند. این پروژه ها مطابق با توافق عراق و چین و پس از حل تمامی مسائل حقوقی مربوط به این قرارداد، اجرا خواهند شد.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود عراق تصمیم گرفته است قرارداد ساخت یک پالایشگاه نفت جدید را به شرکت مهندسی دولتی CNCEC چین اعطا کند.

پایگاه خبری آرگوس در اواسط ژوییه گزارش کرده بود این مجتمع به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز یک مجتمع پالایش و پتروشیمی یکپارچه خواهد بود.

وزیر نفت عراق گفته بود پالایشگاه جدید منحصرا برای صادرات فعالیت می کند و به طور کامل توسط دولت چین فاینانس می شود.

یک پروژه پالایشگاهی دیگر به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز در استان جنوبی ذی قار عراق به کنسرسیومی داده شده که عمدتا چینی است. وزیر نفت عراق اظهار کرده که این پالایشگاه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز قرار است نیازهای رو به رشد کشور برای فرآورده های پالایشی را تامین کند.

چین همچنین به دنبال قراردادهای بالادستی در عراق است به خصوص پس از گزارشهای اخیری که بر اساس آنها، غولهای نفتی بین المللی درصدد فروش داراییهای بالادستی خود در این کشور هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت دولتی سینوپک چین اوایل امسال قرارداد ۲۵ ساله ای با وزارت نفت عراق امضا کرد که به این شرکت ۴۹ درصد سهم در پایگاه گاز طبیعی غیرمرتبط منصوریه می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.