| کد خبر: 212036 |

ترامپ باید درباره اخراج ناظر ارشد وزارت حمل و نقل پاسخ دهد

روسای کمیته‌های حمل و نقل و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تحقیق درباره اخراج ناظر ارشد وزارت حمل و نقل توسط رئیس جمهوری آمریکا هستند و آن را جدیدترین سری از اخراج‌ها با انگیزه سیاسی می‌دانند.

تین نیوز

روسای کمیته‌های حمل و نقل و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تحقیق درباره اخراج ناظر ارشد وزارت حمل و نقل توسط رئیس جمهوری آمریکا هستند و آن را جدیدترین سری از اخراج‌ها با انگیزه سیاسی می‌دانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌ها در نامه‌ای به "الین چائو"، وزیر حمل و نقل نوشتند، نگران این هستند که این اقدام ممکن است مربوط به تحقیقات داخلی تعاملات یکی از اعضای کابینه با ایالت کنتاکی باشد.

وزارت حمل و نقل آمریکا روز جمعه "هاوارد الیوت" را که مدیر اداره امور ایمنی خط لوله و مواد خطرناک است، به عنوان بازرس کل موقت این آژانس اعلام کرد؛ پستی که از ژانویه در اختیار "میچ بهم"، معاون بازرس کل این آژانس بود.

شبکه خبری سی.ان.ان از قول یکی از مقام‌های دولتی گزارش کرد، دفتر مشاوره کاخ سفید این اقدام را انجام داده است. این جابجایی در همان روزی اتفاق افتاد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را در سری جدید اخراج ناظران ارشد از سمتش برکنار کرد.

کارولین مالونی، رئیس ناظران مجلس نمایندگان آمریکا، پیتر دوفازیو، رئیس کمیته حمل و نقل و گری کونولی، عضو کمیته ناظران روز سه شنبه نوشتند: این تهاجم علیه استقلال بازرسان کل به نظر یک کمپین عمدی در راستای تضعیف توانایی آنها در مواجهه با فساد و حفاظت از دلارهای مالیات‌دهندگان از هدر رفتن، تقلب و سوءاستفاده است.

آنها در نامه خود درخواست کردند تا اطلاعات براساس حسابرسی‌ها، بازرسی‌ها، تحقیقات، بررسی‌ها و ارزیابی‌های در جریان تا اول ژوئن ارائه شود. آنها همچنین خواستار هرنوع ارتباطی درباره برکناری میچ بهم و صلاحیت الیوت برای سمت بازرس کل شدند.

ترامپ اوایل آوریل مایکل اتکینسون، سربازرس کل جامعه اطلاعاتی و گلن فین، بازرس کل موقت پنتاگون را که مسئول نظارت بر مدیریت بسته تشویقی دو تریلیون دلاری کروناویروس بود، از کار برکنار کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.