اطلاعات ۹ میلیون مسافر شرکت هواپیمایی ایزیجت هک شد
شرکت هواپیمایی ایزیجت روز سهشنبه (۳۰ اردیبهشت) اعلام کرد، در جریان «عملیات پیچیده حمله سایبری»، اطلاعات بیش از ۹ میلیون نفر از مسافرانش به سرقت رفته است.
شرکت هواپیمایی ایزیجت روز سهشنبه (۳۰ اردیبهشت) اعلام کرد، در جریان «عملیات پیچیده حمله سایبری»، اطلاعات بیش از ۹ میلیون نفر از مسافرانش به سرقت رفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، براساس این بیانیه، همچنین مشخصات کارت بانکی بیش از ۲ هزار مشتری این شرکت هدف حمله هکرها قرار گرفته است.
براساس اعلام ایزیجت، تاکنون گزارشی درباره سوءاستفاده از اطلاعات سرقت شده در دست نیست، اما در حال مکاتبه با ۹ میلیون مسافر این شرکت است تا آنها را نسبت به اقدامات پیشگیرانه راهنمایی کند.
دولت انگلیس از دو سال پیش قانون موسوم به "حفاظت از دادههای عمومی- GDPR" را به اجرا گذاشته که براساس آن همه شرکتهای انگلیسی ملزم به رعایت تدابیر امنیتی برای حفاظت از اطلاعات مشتریان خود هستند. متخلفان براساس این قانون تا حداکثر ۴ درصد از درآمد سالانه خود را جریمه میشوند.
ایزی جت، بزرگترین شرکت هواپیمایی انگلیسی از نظر تعداد انتقال مسافر و پروازهای بینالمللی با بیش از ۱۰۰۰ مسیر در ۵۰ کشور اروپایی و شمال آفریقا بوده که دفتر مرکزی آن در فرودگاه لوتن لندن است.
این شرکت در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و در طول سالهای آغاز فعالیت از طریق خریداری و ادغام خطوط هوایی کمهزینه، بهسرعت پیشرفت کرده و درحال حاضر با برخورداری از ناوگانی با بیش از ۳۰۰ هواپیما، دارای ۲۳ آشیانه در سراسر اروپاست.
شرکت ایزیجت با انتقال بیش از ۹۶ میلیون مسافر در سال گذشته پس از رایانایر، دومین شبکه پروازی ارزانقیمت در اروپاست. سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.