| کد خبر: 208767 |

◄ پرواز غول‌های هوایی روسیه و آمریکا برای مبارزه با کرونا

دو هواپیمای غول‌پیکر به عنوان بزرگترین هواپیماهای ترابری جهان پروازهای خود را برای حمل کالاهای پزشکی برای مقابله با کرونا آغاز کردند.

تین نیوز

دو هواپیمای غول‌پیکر به عنوان بزرگترین هواپیماهای ترابری جهان پروازهای خود را برای حمل کالاهای پزشکی برای مقابله با کرونا آغاز کردند.

به گزارش تین نیوز، روس‌ها آنتونوف ۲۲۵، بزرگ‌ترین هواپیمای جهان را پس از ۱۸ ماه چک و بروزرسانی، دوباره به پرواز درآوردند. این هواپیما که تنها یک فروند از آن ساخته شده است بیش از ۸۴ متر طول دارد و مجهز به شش موتور توربوفن است. این هواپیما می‌تواند به‌صورت خارجی هم بار حمل کند و در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را روی بدنه خود حمل کرده است.

آنتونوف ۲۲۵ توانسته بارهای بسیار سنگین و حجیم مانند یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن را در درون خود حمل کند.

آنتونوف

این هواپیما می‌تواند ۲۵۰ تن بار را در هر بار پرواز حمل کند. بیشترین سرعت این غول هوایی ۸۰۰ کیلومتر در ساعت و دارای دو خلبان و چهار خدمه پرواز است. موتور این هواپیما از نوع دی ۱۸تی است که در مدل دیگر آنتوف با کد ۱۲۴ هم استفاده شده است.

آنتونوف 124

از مدل‌های آنتونوف ۲۲۵ و ۱۲۴ می‌توان برای حمل کالاهای ضروری پزشکی در ابعاد زیاد استفاده کرد برای نمونه در یکی از این پروازهای مدل آنتونوف ۱۲۴ محموله‌های پزشکی را از چین به جمهوری چک انتقال داده است.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها نیز دیگر غول هوانوردی جهان را برای حمل کالاهای ضروری پزشکی در شرایط اورژانسی به کار گرفته‌اند: بوئینگ ۷۴۷ مدل ال سی اف. این هواپیما به «دریم لیفتر» موسوم است؛ می‌تواند ۱۱۵ تن بار را در فضای هزار و ۸۴۰ متر مکعب جا دهد.

 

بوئینگ 747 دریم لیفتر

دریم لیفتر، معمولا برای جابه‌جایی بارهایی با سایز بسیار بزرگ مثل بدنه هواپیما استفاده می‌شود. ‌از این هواپیما چهار فروند ساخته شده است.دریم لیفتر ۷۱ متر طول دارد و از چهار موتور سی اف شش ساخت شرکت جنرال الکتریک بهره می‌برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.