| کد خبر: 81863 |

یک ماجرای واقعی

◄ایستگاه راه آهن برای یک مسافر + عکس

تین نیوز | یکی از ایستگاه‌های قطار شرکت کامی ژاپن، علیرغم ضرر دهی، سه سال است که برای رساندن فقط یک دانش‌آموز به مدرسه و بازنماندن وی از تحصیل، تعطیل نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز دولت ژاپن یک ایستگاه دورافتاده قطار در شمالی ترین نقطه این کشور بنام کامی شیراتاکی را فقط به خاطر اینکه یک دختر دبیرستانی از آن استفاده می کند باز نگه داشته است.

این ایستگاه قرار بود ۳ سال پیش بسته شود اما شرکت راه آهن ژاپن بعد از اینکه متوجه شد یک دختر دبیرستانی هر صبح و عصر از آن برای رفت و آمد به مدرسه استفاده می کند از تصمیم خود منصرف شد و ایستگاه تا ماه مارس امسال که دختر فارغ التحصیل می شود باز می ماند.

این ایستگاه در بین دو شهر قرار دارد و قطار فقط ۸ صبح و ۴بعدازظهر یک‌بار در آن توقف می‌کند. زمان توقف قطار بر اساس برنامه رفت‌وبرگشت دختر تنظیم‌ شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسداله اسدبیگی 0 0

    تفاوت دیدگاه از کجا تا کجا؟

  • aslan 0 0

    قابل تقدیر هست این کار انسان دوستانه راه آهن ژاپن

  • خوشنود 0 0

    این خبر را چند ماه پیش در شبکه های اجتماعی خواندیم که توجه بسیاری از مخاطبین انبوه شبکه های اجتماعی را بخود جلب کرد و در فایده ی این نوع عملی از مشتری مداری وتکریم ارباب رجوع، همین بس که از صدها شعار و تبلیغ و خواندن بیانیه در وصف تکریم ارباب رجوع اثر بیشتری در جذب مخاطبین به حمل و نقل ریلی ژاپن داشت، اولین و مهمترین حلقه ی زنجیره ی یک تجارت موفق، مشتری ها هستند، شاید اگر راه آهن ژاپن صدها و هزاران بنر چند متری بر در و دیوار ایستگاههای راه آهن اش در مدح احترام به مشتری نصب و الصاق می نمود، هرگز این میزان از اثر دهی را به همراه نداشت که یک اقدام عملی جهانی شده درین زمینه… راهکار های بسیاری برای راه آهن ژاپن برای مواجهه با این ایستگاه تک نفره وجود داشت اول اینکه بعلت عدم سود دهی و نبود تعداد کافی مسافر، توقف درین ایستگاه مقرون بصرفه نیست و این از همان دلایلی است که ما با آن آشناییم دوم اینکه، اساسا این مشتری منفرد را نبیند، و حتا مطرح اش نکند یعنی وجودش را کلا نادیده بگیرد و منکر شود، احدی هم متوجه این حذف نمیشد یعنی براحتی ایستگاه را بسته اعلام کرده و هیچ قطاری حق توقف در آنرا نداشته باشد… ولی صداقت در برخورد با مشتری، این اجازه را به مسولین قطار ژاپنی نداده است…این صداقت در رفتار است که باعثجذب و اقبال مشتریان خواهد شد مساله ی مهم درین خبر، تکریم مشتری است… حتا اگر آن مشتری، یک نفر باشد، زیان احتمالی حاصل از این توقف ها، هم، اگر زیانی بوده باشد با این تبلیغ مثبت و جهانی، می توان از آن براحتی چشم پوشید. اقدام اخیر راه آهن ژاپن درس بزرگیست از مشتری مداری در عمل و تکریم ارباب رجوع، نه روی بنرهای تبلیغاتی و بر در و دیوار، که با در دسترس بودن حتا برای یک مشتری

  • کارشناس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای 0 0

    با سلام و تشکر از پیام متن اصلی خبر، که ظاهراً در رسانه‌های داخلی نقل‌قول کننده، مورد‌ اشاره قرار نگرفته، به نشانی زیر می‌باشد. http: / / www. citylab. com / commute / ۲۰۱۶/۰۱ / japan - keeps - this - defunct - train - station - running - for - just - one - passenger / ۴۲۳۲۷۳ /. اگرچه در الگو بودن نظام تعلیم و تربیت، به‌طور اخص و سطح خدمت فوق‌العاده دولت ژاپن، به‌طور اعم، کوچکترین تردیدی نیست. مع‌الوصف با بررسی متن اصلی خبر، محتوای تبلیغی موضوع و عملکرد نمادین این خط که دلالت بر ترویج شعار وزارت آموزش ژاپن، No child left behind، دارد، مشخص می‌شود. واقعیت، تقبل کل هزینه خوابگاه و حتی تقبل هزینه خودروی شخصی یک هفته در میان از آخرین ایستگاه دایر به منزل والدین این دانش‌آموز، به‌مراتب پایین‌تر از هزینه‌های جاری و مستمر کلان برای عملکرد قطار است و اختصاص یک قطار در دوردست برای یک دانش‌آموز، به‌لحاظ منطق یا اقتصاد حمل‌ونقلی، توجیه‌پذیر و قابل دفاع نیست. عنایت بفرمایید، این خبر در رسانه‌های شاخص بین‌المللی نیز، برجسته نشده است. با تشکر

    • خشنود 0 0

      با تشکر از لینک قرار داده شده به اصل خبر البته یک نکته را باید در همین متن اصلی در نظر بگیریم و آن اینکه " باز گذاشتن " یک ایستگاه از یک " مسیر " آنچنانکه تصور می شود هزینه هایی باندازه ی تامین وسیله شخصی برای مسافر و خوابگاه و.. ندارد. در خبر گفته نشده که کلا این مسیر فقط دارای همین یک ایستگاه است!، حتا دقیقا گفته شده که قطار، بقول راه آهنی ها، در ایستگاه یک نیش ترمز می زند تا مسافر تنهای منتظر و امیدوارش را سوار کند و سپس به بقیه راه ادامه می دهد. بین مبدا و مقصد یک قطار ممکن است ده ها ایبستگاه " باز " یا " بسته " وجود داشته باشد! که ایستگاه مورد بحث، صرفا یکی ازین ایستگاههای تابعه است! البته راه آهن ژاپن می توانست آنچنانکه فرموده ایید کلا این ایستگاه تابعه را " بسته " اعلام کند و مجوز توقف در آنرا به هیچ قطاری ندهد اما مشتری مداری و احترام به ارباب رجوع، حتا اگر ارباب رجوعش! یک دختر دانش آموز باشد را ترجیح داده است، البته گزارش این خبر در شبکه های اجتماعی فیس بوکف توئییتر و حتا اینستا گرام بطور قابل توجهی مورد حمایت خوانندگان و مخاطبین قرار گرفت، این خبر در " اساهیگ ژاپن منتشر شد و همچنین برخی از شبکه های تلویزیونی مشهور نیز اقدام به پخش گزارش از آن کردند. اگر چه سیاست رسانه ای امروز، بیش از آنکه بر مطبوعات مکتوب استوار باشد بر شبکه های اجتماعی مشهور وابسته و متکیست، اما حتا عدم انتشار این خبر در رسانه های شاخص! آنچنانکه فرموده ایید، از ارزش خبری آن نمی کاهد، یکی از مخاطبین ژاپنی درین مورد می نویسد: چرا نباید جان ام را فدای این کشور(ژاپن) کنم وقتی اینقدر به فکر راحتی مردم اش هست! _ شاید ارزش رسانه ای یک خبر، تا حدی به بازنشر و انعکاس آن بوسیله ی چند خبرگزاری معتبر و مشهور وابسته باشد اما بالاترین وزن رسانه ای یک خبر به به فهوای خبر و پیامی که در آن مستتر است بستگی دارد.