| کد خبر: 67845 |

در راستای تحقیقات از رسوایی تقلب؛

فولکس واگن مهندسان بیشتری را معلق کرد

تین نیوز | فولکس واگن در پی توصیه شرکت حقوقی که سرگرم تحقیقات داخلی درباره رسوایی تقلب این خودروساز در تست‌های آلایندگی است، شمار بیشتری از مهندسانش را از کار معلق کرده است.

فولکس واگن ماه گذشته شرکت حقوقی آمریکایی "جونز دی" را که در آلمان هم شعبه دارد، مامور کرد درباره چگونگی استفاده از نرم افزار غیرقانونی برای تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا و اروپا تحقیق کند.

این خودروساز ماه گذشته در پی افشای این تقلب از سوی سازمان حفظ محیط زیست آمریکا، اقرار کرد 11 میلیون خودروی به فروش رفته در سراسر جهان به این نرم افزار جنجالی مجهز هستند که در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد.

میزان آلایندگی بعضی از خودروهای دیزلی فولکس واگن که از این نرم افزار استفاده کرده اند 40 برابر بالاتر از سطح مجاز بوده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: "جونز دی" به فولکس واگن توصیه کرده است هر کسی که مظنون به دست داشتن در این کلاهبرداری است از مقامات رده بالا گرفته تا مهندسان معمولی به منظور اجتناب از دستکاری شدن تحقیقات از کار معلق شود.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارمندانی که معلق شده اند احتمالا بی‌گناه شناخته شده و به سرکارشان بازخواهند گشت. به همین دلیل علاوه بر قانون محرمانگی، فولکس واگن تمایلی به انتشار اسامی این افراد ندارد.
کارمندان معلق شده شامل مدیرانی در سطح هیات مدیره بعضی از واحدهای فولکس واگن و تکنیسین‌های رده پایین هستند.

پس از اینکه سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در 18 سپتامبر این کلاهبرداری را افشا کرد، مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن از سمت خود استعفا کرد. وی متهم به ارتکاب خلاف نشده و هر گونه اطلاع از این ماجرا را انکار کرده است.

فولکس واگن در روزهای نخست افشای این رسوایی، با تایید استخدام "جونز دی"، اعلام کرد چندین مدیر ارشد را به طور موقت و تا روشن شدن نتایج تحقیقات از کار معلق کرده است. این مدیران شامل اولریش هاکنبرگ، عضو هیات مدیره مسئول توسعه فنی در آئودی، ولفگانگ هاتس، عضو هیات مدیره پورشه و مدیر توسعه موتور گروه فولکس واگن و هانس جیکوب نوسر، عضو هیات مدیره برند فولکس واگن و مسئول توسعه هستند.

هفته نامه "بیلد ام سونتاگ" آلمان روز یکشنبه گزارش داد که فولکس واگن هانو یلدن، مدیر بخش نیرومحرکه الکترونیکی را در ارتباط با این رسوایی از کار معلق کرده است. با اینهمه یک منبع آگاه اظهار کرد یلدن سابق بر این در بخش تصفیه دود خودرو فعالیت می‌کرد و ارتباطی با برنامه نرم افزار نداشته است.

علاوه بر تحقیقات داخلی فولکس واگن، وزارت دادگستری آمریکا و دادستانهای آلمان هم سرگرم تحقیقات جداگانه در ارتباط با کلاهبرداری تقلب در تستهای آلایندگی هستند. دادستانهای شهر بروشویگ آلمان مقر فولکس واگن و همچنین منزل شخصی شماری از کارمندان این شرکت را مورد بازرسی قرار داده اند. با اینهمه هنوز کسی در این تحقیقات که ممکن است چندین ماه به طول بینجامد، متهم نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.