| کد خبر: 63483 |

لغو حضور مدیرعامل فیات کرایسلر در نمایشگاه فرانکفورت

تین نیوز | مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل در پی انتخاب شدن این خودروساز به عنوان شرکت هدف در مذاکرات کارگری در آمریکا، برنامه حضورش در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت را لغو کرد.

قرار بود سرجیو مارچیونه، روز سه شنبه با اهالی مطبوعات در نمایشگاه فرانکفورت دیدار کند اما اتحادیه "یونایتد اتو ورکرز" فیات کرایسلر را که در میان سه خودروساز دیترویت، ضعیف‌ترین به شمار می‌رود به عنوان شرکت هدف برای مذاکرات قرارداد کار جدید چهار ساله انتخاب کرد.

این انتخاب برخلاف سنت این اتحادیه برای انتخاب قوی‌ترین شرکت بین فیات کرایسلر، جنرال موتورز و فورد موتور برای کسب بهترین شرایط قرارداد کار برای 14 هزار عضوش است.

قراردادهای "یونایتد اتو ورکرز" با واحد آمریکایی فیات کرایسلر، جنرال موتورز و فورد نیمه شب دوشنبه در دیترویت به پایان رسید. مذاکرات این اتحادیه به فیات کرایسلر معطوف می‌شود اما با هر سه خودروساز برای رسیدن به یک قرارداد کار جدید جمعی کار می‌کند.

این اتحادیه برای همه روشن کرده خواستار جبران امتیازهای دستمزد و مزایایی است که کمک کردند این شرکتها در شرایط دشوار و زمانیکه ورشکسته شده بودند دوام بیاورند. رهبران اتحادیه خاطرنشان کرده اند که فروش قوی این شرکتها به این معناست که می‌توانند به کارکنانشان امتیاز دهند. اگرچه برگزاری اعتصاب بعید به نظر می‌رسد اما هر دو طرف خود را برای مذاکرات دشوار آماده می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اتحادیه برای اعضای باسابقه خود بدنبال نخستین افزایش حقوق در حدود یک دهه گذشته است در حالیکه این شرکتها می‌خواهند برای حفظ توان رقابت در برابر رقیبان خارجی، هزینه‌های کارخانه‌های آمریکایی خود را کمتر کرده و وضعیت کنونی را حفظ کنند.

فیات کرایسلر، جنرال موتورز و فورد موتور که امتیازات بالایی از اتحادیه‌ها گرفته اند، می‌خواهند هزینه‌های نیروی کار مطابق با فعالیتهای آمریکایی رقبایشان باشد. طبق مطالعات مرکز تحقیقات خودرو در میشیگان، متوسط هزینه نیروی کار فورد شامل مزایا حدود 57 دلار در ساعت یا 10 دلار بیشتر از هزینه نیروی کار کارخانه‌های آمریکایی فیات کرایسلر یا تویوتا موتور و دو دلار بیشتر از جنرال موتورز است.

این سه خودروساز اهل دیترویت امیدوارند که هزینه نیروی کار جدید را کمتر از 28 دلار در ساعت نگه دارند که نیروی باسابقه آنها دریافت می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.