| کد خبر: 62544 |

به دلیل ورشکستگی

بزرگترین شرکت هوایی خصوصی روسیه با ایرفلوت ادغام می‌شود

تین نیوز | مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفت: دولت این کشور ادغام شرکت هواپیمایی ملی ایرفلوت با شرکت هوایی ترانسارو دومین شرکت هوایی بزرگ روسیه را مورد نظارت قرار خواهد داد و به آن کمک خواهد کرد.


وزارت توسعه اقتصادی روسیه تایید کرد که توافق ادغام دو غول هوایی این کشور در اواخر ماه جاری نهایی خواهد شد و کنترل فعالیت‌های ترانسارو از روز دوشنبه به ایرفلوت واگذار خواهد شد.

در روزهای گذشته اعلام شد که ایرفلوت اولین هواپیمایی روسیه که 51 درصد سهام آن دولتی است 75 درصد به علاوه یک سهم از شرکت هوایی ورشکسته ترانسارو (بزرگ‌ترین خطوط هوایی خصوصی روسیه) را به قیمت نمادین یک روبل خریداری خواهد کرد.

انتظار می‌رود این توافق باعث شود ایرفلوت و زیرمجموعه‌هایآن کنترل حدود 60 درصد بازار مسافرت‌های هوایی روسیه را در اختیار بگیرند.

ترانسارو از سال گذشته پس از کاهش ارزش روبل به دلیل بار بدهی خود مشکلات مالی سختی را تجربه کرده است. این شرکت پیشتر پیشنهاد خود برای فروش سهام شرکت به ایرفلوت را به نفع مسافران، کارکنان، شرکا و سهامداران اعلام کرد.

آندری بلوسوف مشاور رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: دولت هر کاری که بتواند برای کمک به ایرفلوت در این ادغام انجام خواهد داد تا از افزایش قیمت بلیت و هرگونه عواقب اجتماعی منفی ناخواسته جلوگیری شود.

این مقام روس خاطرنشان کرد: خطراتی برای ایرفلوت وجود دارد. ما باید به دقت با آنها همکاری کنیم. ایرفلوت بدهی سنگینی را از ترانسارو به ارث می‌برد. این شرکت در حال سازماندهی مجدد ترانسارو است. طبیعتا بانک‌ها تا حدی که امکان داشته باشد کمک خواهند کرد. وی تایید نکرد که این شرکت کمک مالی مستقیم از دولت دریافت خواهد کرد یا خیر.

ماکسیم سکولوف وزیر حمل‌ونقل روسیه تشریح کرد که ترانسارو به فعالیت‌های خود تا زمستان ادامه خواهد داد و تمام تعهدات نسبت به مسافران انجام خواهد شد.

وی افزود: روند مربوط به سازماندهی مجدد شرکت و ادغام آن با ایرفلوت تقریبا شش ماه طول می‌کشد و لازم است که الگوی کلی خطوط هوایی روسیه تغییر کند.

اگرچه مشخص نیست که آیا برند ترانسارو حفظ خواهد شد، بسیاری از فعالان تجاری در روسیه از جمله روزنامه کامرسانت معتقدند که این برند حفظ نخواهد شد.

ژرمن گرف رییس سبر‌بانک در جمع خبرنگاران گفت: بدهی ترانسارو تا اول ژوئن 250 میلیارد روبل(حدود 3.7 میلیارد دلار) بود که 150 میلیارد روبل از این رقم صرف قرار‌داد‌های اجاره و 100 میلیارد روبل دیگر برای تعهدات مالی و غیره هزینه شده است.

ایرفلوت پیش‌تر اعلام کرد: سبربانک مشاوره مالی در زمینه سازماندهی دوباره ترانسارو از جمله مشاوره در زمینه تجدید ساختار طولانی‌مدت بدهی‌ها ارائه خواهد داد.

لئونید برشیدسکی از بلومبرگ پیشتر تشریح کرد که شرکت هوایی ترانسارو که در سال 1990 شروع به کار کرد پس از احیای شرکت در پی بحران مالی سال 2008 که برنامه‌ بلندپروازانه‌ای را برای توسعه ناوگان خود شروع کرد به دردسر مالی فرو رفت. این برنامه بلندپروازانه باعث شد که بدهی ترا‌نسارو که بخش عمده آن به دلار و یورو بود بین سال‌های 2009 تا 2011 دو برابر شود.

تحلیلگران می‌گویند: این شرکت پس از آنکه حسابررسی‌های خلاقانه‌ای را برای سرپوش گذاشتن روی مشکلات خود انجام داد، دچار مشکلات پیچیده‌ای شد. در روش‌ حسابرسی ترانسارو استهلاک هواپیماهای اجاره‌ای محاسبه نمی‌شد و شامل ارائه ارزیابی‌های دسته بالا از ارزش برند شرکت بود.
در سال 2014 ایرفلوت و شرکت‌های تابعه آن در مجموع 34 میلیون و 700 مسافر را با 163 هواپیما جابه‌جا کردند در حالی که ترانسارو با 106 هواپیما 13 میلیون و 200 مسافر را با هواپیما جابجا کرد.
یک منبع آگاه وزارت توسعه اقتصادی روسیه اوایل این هفته درباره پیشنهاد ادغام ترانسارو با ایرفلوت گفت: این اقدام به برقراری ثبات در بازار ترانزیت هوایی جهان کمک خواهد کرد و خطرات از دست دادن سهم بازار کنونی را از بین خواهد برد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.