| کد خبر: 201716 |

کریسمس به داد اعتصابات حمل ونقلی فرانسه رسید

اتحادیه های کارگری فرانسه از احتمال تعلیق موقت اعتصابات در زمان کریسمس خبر دادند.

تین نیوز

اتحادیه های کارگری فرانسه از احتمال تعلیق موقت اعتصابات در زمان کریسمس خبر دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رویترز، اتحادیه های مختلف فرانسوی از جمله اتحادیه کارکنان راه‌آهن با تداوم اعتصابات در تعطیلات کریسمس مخالفت کردند اما به دولت هشدار داده اند که در صورت اصرار دولت به پیشبرد اصلاحات نظام بازنشستگی، اعتصابات را از ماه ژانویه از سر خواهند گرفت. اعتصابات در واکنش به این لایحه جنجالی که با هدف افزایش سن بازنشستگی ارائه شده ، در هفته های اخیر باعث اخلالات گسترده در بخش های مختلف فرانسه شده است.

لوران برگر، رئیس اتحادیه کارکنان راه آهن فرانسه گفت: بگذارید واضح بگویم، کارکنان راه‌آهن نمی خواهند هیچ مسیری را در تعطیلات سال نو ببندند اما اگر اوضاع تغییری نکند، شرایط در ماه ژانویه متفاوت خواهد بود. 

ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با روزنامه " لو پاریزین" گفت که هفته آینده با نمایندگان اتحادیه های کارگری دیدار خواهد کرد تا مسئولیت هر بخش و هم چنین دولت برای سپری شدن آرام تعطیلات سال نو مشخص شود. وی هشدار داد که مردم فرانسه از این که تعطیلاتشان خراب شود خوشحال نخواهند شد.

برخلاف نخست‌وزیر فرانسه، آینس پنیه روناش، قائم مقام وزیر اقتصاد فرانسه از خود انعطاف بیشتری نشان داده و گفته است که امکان مذاکره با اتحادیه‌های کارگری در خصوص لایحه افزایش سن بازنشستگی وجود دارد. از سوی دیگر اتحادیه هتلداران فرانسه با ارسال نامه ای به دولت فرانسه هشدار داده است که اخلال در شبکه حمل و نقل می تواند خسارت سنگینی را به کسب و کار آن ها وارد کند.

اعتصابات جدید، مشکل دیگری برای دولت امانوئل ماکرون تلقی می‌شود که پیش از این به مدت یکسال با جنبش اعراضی موسوم به جلیقه‌زرد ها دست به گریبان بوده است. به گفته اتحادیه های فرانسوی، سیستم بازنشستگی پیشنهادی دولت باعث نابودی برنامه های بازنشستگی خصوصی و دولتی زیادی می‌شود که امکان بازنشستگی زودتر از ۶۲ سال را می دهند.در نتیجه اعتصابات سراسری اکنون ۲۷ هزار فروشگاه در فرانسه تعطیل شده اند که باعث کاهش ۳۰ درصدی فروش آن ها و خانه نشینی ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان این فروشگاه ها شده است. تخمین زده می شود که کاهش فروش‌ها از طریق کاهش شدید رشد بخش خرده فروشی، باعث کاهش رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه پایانی سال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.