| کد خبر: 169320 |

دفاع روسیه از ایران برای مقابله با تحریم‌ها

روسیه: از همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌ها دفاع می‌کنیم

تین نیوز

 وزیر خارجه روسیه در نشست امروز وین و دیدارهای دوجانبه با همتایان خویش در حاشیه آن، بر آمادگی مسکو برای مشارکت در تحقق برجام و لزوم دفاع از همکاری‌های اقتصادی با ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور که امروز برای شرکت در نشست وزیران کشورهای شرکت کننده در توافق هسته‌ای با ایران، منهای آمریکا به وین سفر می‌کند، در حاشیه این نشست دیدارهای دوجانبه‌ای با همتایان خود درباره اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد داشت.

همانطور که دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده، هدف از نشست وزیران در وین، دستیابی به توافق برای ادامه اجرای برجام در تمامی جنبه‌های آن، بعد از خروج یکجانبه طرف آمریکایی از این توافقنامه است.

زاخارووا همچنین تاکید کرد که وزیر خارجه روسیه در نشست وزیران در وین بر آمادگی مسکو برای ادامه مشارکت برای تحقق برجام تاکید خواهد کرد. وی افزود: «ما بار دیگر آمادگی روسیه را برای اجرای کامل تعهدات خود تا زمانی که سایر شرکت کنندگان نیز به تعهدات خویش پایبند باشند، اعلام خواهیم کرد و قصد داریم به توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی خود با ایران ادامه داده و از همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌های غیرمعمول دفاع می‌کنیم و مکانیسم لازم برای چنین اقدامی را نیز در اختیار داریم.»

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این تاکید کرد که در نشست وین ضروریست تا مواضع طرفین هماهنگ شده و اوضاع پیرامون برجام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و از این توافقنامه در برابر فروپاشی دفاع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.