| کد خبر: 160814 |

◄ حمل‌ونقل عمومی در شهری که 16 برابر تهران است

سیدنی معروف به عروس شهرهای استرالیا به‌واقع یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. شهری با جاذبه‌های توریستی فراوان و از هر لحاظ پیشرفته. آسمان‌خراش‌هایش، خیابان‌هایش، قوانینش و ... شهری که می‌توان روزهای متوالی در آن سپری کرد و از زیبایی‌هایش خسته نشد.

تین نیوز

سیدنی پرجمعیت‌ترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین شهر استرالیاست که به دلیل وجود حمل‌و‌نقل عمومی گسترده و پیوسته شهری بسیار مناسب برای گردشگران است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بی‌اغراق یکی از مواردی که باعث شده است تا این شهر به‌عنوان یک شهر پیشرفته شناخته شود سیستم حمل‌ونقل آن است. یکی از ارکان مهم در ارزیابی شهرها سیستم حمل‌ونقل عمومی است.

سیدنی معروف به عروس شهرهای استرالیا به‌واقع یکی از زیباترین شهرهای این کشور مطرح است. شهری با جاذبه‌های توریستی فراوان و از هر لحاظ پیشرفته.با آسمان‌خراش‌هایش، خیابان‌هایش، قوانینش و ... شهری است که می‌توان روزهای متوالی در آن سپری کرد و از زیبایی‌هایش خسته نشد.

سیدنی با مساحت 12.398 کیلومترمربع  حدود شانزده برابر تهران است و با جمعیتی حدود چهار میلیون نفر حدود نصف تهران جمعیت دارد.

در این شهر تمام مُدهای حمل‌ونقل وجود دارد و به هم مرتبط هستند. ایستگاه‌های اتوبوس، قطار شهری، تاکسی و کشتی بسیار نزدیک به هم هستند و بدین ترتیب امکان رفت‌وآمد در شهر برای شهروندان به‌راحتی امکان‌پذیر است.

سیدنی جزو ایالت (New South Wales) است. هر ایالت سیدنی سیستم حمل‌ونقل مستقل دارد و حتی نام کارت‌های سیستم حمل‌ونقل متفاوتی نیز دارند. به‌عنوان‌مثال با کارتی که در سیدنی می‌توان سوار اتوبوس شد  در  ملبورن که جزء ایالت ویکتوریا (Victoria) است کاربردی ندارد.

کارت حمل‌ونقل عمومی سیدنی «اپال» (Opal) نام دارد که برای تمام مُدهای حمل‌ونقل سیدنی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کارت را، هم می‌توان در ایستگاه‌ها و وب‌سایت شارژ کرد و هم در برخی فروشگاه‌های طرف قرارداد شارژ این کارت‌ها را انجام داد.

opal

قطار شهری سیدنی به فرودگاه و راه‌آهن نیز متصل است. بدین ترتیب مسافرانی که از فرودگاه و یا ایستگاه قطار (بین‌شهری) خارج می‌شوند؛ به‌راحتی به ایستگاه مترو دسترسی دارند. حتی در فرودگاه و ایستگاه‌های قطار نیز این کارت به فروش می‌رسد. بنابراین توریست‌ها و یا افرادی که برای اولین بار به سیدنی می‌روند می‌توانند به‌راحتی این کارت را تهیه کنند و از مترو برای رفت‌وآمد استفاده کنند.

اپلیکیشن google map در این شهر بسیار پرکاربرد است.  رفت‌وآمد در سیدنی باوجود سینک بودن برنامه حمل‌ونقل عمومی با این اپلیکیشن بسار ساده است. کافی است مبدأ و مقصد را انتخاب کرده  و نوع حمل‌ونقل موردنظر را (خودرو شخصی، اتوبوس، قطار، اوبر ، پیاده یا دوچرخه) را انتخاب کنید.

گوگل مپ

گوگل مپ

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.