| کد خبر: 160512 |

◄ رایزنی فوری اعضای شورای شهر تهران با جهانگیری بر سر بودجه مترو

با تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت در آذرماه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و حضور شهردار تهران پیش از آن در جلسات هیات دولت این امید را در دل شهروندان تهرانی برانگیخت که به‌طور حتم، در بودجه سال 97 به رقم خوبی در حوزه شهری و به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی خواهند یافت.

تین نیوز

با تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت در آذرماه به هیات رئیسه مجلس و حضور شهردار تهران پیش از آن در جلسات هیات دولت این امید را در دل شهروندان تهرانی برانگیخت که به‌طور حتم، در بودجه سال 97 به  رقم خوبی در حوزه شهری و به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با اتمام کار بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق و بازگرداندن و عدم کسب رای اعتماد از سوی نمایندگان مردم و عودت دادن ان به کمیسیون مذکور، ظاهرا زور مجلس بر نیاز مبرم مردم چربید و تنها بخشی که به شدت «هرس» شد، بودجه حمل‌ونقل عمومی است که دیگر شاخ و برگی برای آن به جا نمانده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای  شهر در واکنش به این موضوع، گفت: هم‌زمان با پخش اخبار مرتبط با کاهش اعتبارات دولتی برای حل معضل آلودگی هوا و توسعه حمل‌ونقل عمومی جمعی از اعضای شورای شهر تهران به ریاست محسن هاشمی  رئیس شورا در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست ملاقات فوری کرده‌اند.

محمد علیخانی با تاکید بر اهتمام شورای شهر به منظور توسعه، نوسازی و گسترش استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افزود: قطعا موضوع کاهش چشمگیر بودجه حمل‌ونقل عمومی و مترو در این جلسه به استحضار معاون اول رئیس جمهور خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز، هفته گذشته بود که، اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را پس از یکبار عودت به صحن بازگرداندند که علیرغم تمامی تلاش مدیریت شهری به منظور تحقق بودجه کافی، به نظر می‌رسد طبق سنوات گذشته این شهر و امور آن بود که باید به نفع دیگر بخش‌ها کنار بکشد.

بودجه پیشنهادی دولت برای مترو کلان‌شهرهای کشور در سال 97 به طور متوسط 50 درصد کاهش یافته است که امید می رود با رایزنی های صورت گرفته، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط با موضوع در این امر تجدیدنظر کنند، در تهران نیز بودجه 101 میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی دولت به مترو، برای سال 1397 به میزان 36 درصد کاهش یافته و به مرز 65 میلیارد تومان رسیده است که البته از همین مبلغ 101 میلیارد تومان سال جاری نیز فقط حدود 50 درصد آن تا به امروز تحقق یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.