| کد خبر: 155415 |

منابع میدانی گزارش دادند

آخرین وضعیت البوکمال؛ داعش از سه جهت محاصره شد و نفس‌های آخر را می‌کشد

نیروهای ارتش و متحدان در شهر البوکمال آخرین درگیری‌ها را با تروریست‌های داعش پیش می‌برند و این شهر بزودی به طور کامل تحت کنترل ارتش قرار می‌گیرد.

تین نیوز

نیروهای ارتش و متحدان در شهر البوکمال آخرین درگیری‌ها را با تروریست‌های داعش پیش می‌برند و این شهر بزودی به طور کامل تحت کنترل ارتش قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، ارتش سوریه و دیگر نیروهای مقاومت در شهر البوکمال تروریست‌های داعش را در نقاط کوچکی از شهر به محاصره خود در آورنده‌اند و به گفته منابع میدانی البوکمال از لحاظ نظامی برای داعش ساقط شده محسوب می‌شود.

شهر البوکمال در جنوب شرقی سوریه در نزدیکی مرز با عراق، از آخرین نقاطی است در دیرالزور که تحت اشغال داعش است.

به گفته منابع خبری، نیروهای مقاومت تا عمق شهر البوکمال پیش رفته‌اند و تلاش دارند تا آخرین نقاط را هم از وجود داعش پاکسازی کنند و تروریست‌های داعش مجبور شده‌اند تا به قسمت‌های شمالی شهر عقب‌نشینی کنند.

تاکنون یکی دوبار این شهر میان ارتش سوریه و داعش دست به دست شده و داعش موفق شده با زدن تله‌های مختلف، کنترل شهر را پس بگیرد.

 

در حملات امروز شنبه، نیروهای مقاومت توانسته‌اند مناطق جنوبی شهر را پاکسازی کرده و به سوی مناطق غربی پیش روی کنند و همزمان با درگیری‌های شدید، پاکسازی مناطق آزاد شده هم در جریان است.

در همین حال نیروی هوایی روسیه به همراه توپخانه ارتش سوریه نیز بشدت مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کند و نیروهای مقاومت توانسته‌اند تروریست‌های بخش شرقی و بخش غربی را از یکدیگر جدا سازند.

به گفته منابع میدانی، عمده مقاومت تروریست‌های داعش به خودروهای بمب‌گذاری شده و تک تیراندازها محدود شده است، آن‌ها همچنین از شبکه تونل‌ها برای جا به جایی بهره می‌برند. به کار گیری کودکان در درگیری‌ها نیز به طور گسترده از سوی داعش در البوکمال مشاهده می‌شود. نکته دیگر حضور اتباع خارجی تروریست‌ها در این شهر است که بسیاری از آن‌ها پس از آزادی رقه از سوی کردها، طی توافقی از شهر خارج شده و به البوکمال آمده‌اند.

بنابراین بر خلاف برخی گزارش‌ها شهر هنوز به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش و متحدان در نیامده است اما سقوط شهر برای داعش مسجل شده و صرفا مسأله زمان آن مطرح است.

آخرین وضعیت البوکمال؛ داعش از سه جهت محاصره شد و نفس‌های آخر را می‌کشد

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که به معارضان نزدیک است، امروز پس از محاصره کامل البوکمال به دست ارتش سوریه، مدعی شد که این شهر به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه در آمده است حال آنکه درگیری‌ها بشدت در این شهر ادامه داشت.

آزادی این شهر که آخرین شهر مهم سوری در اشغال داعش محسوب می‌شود، پس از آزادی شهر «راوه» در عراق که دیروز اتفاق افتاد، پایان داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود و پس از آن تروریست‌ها صرفا بر بخشی از بیابان‌های واقع در مرز عراق و سوریه و چندین روستا کنترل خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.