| کد خبر: 132626 |

شناورداران یونان سکان دار رشد ناوگان جهانی شدند

شناورداران یونان توانستند طی هفت سال گذشته در بین مالکان آسیایی و اروپایی بیشترین سهم را در رشد ناوگان جهانی داشته باشند.

تین نیوز

شناورداران یونان توانستند طی هفت سال گذشته در بین مالکان آسیایی و اروپایی بیشترین سهم را در رشد ناوگان جهانی داشته باشند.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا، رشد ناوگان جهانی طی هفت سال گذشته از اوج 8.6 درصدی در سال 2010 در مقایسه با 3.1 درصد در سال 2016 میلادی درحالی کاهش یافته است که ظرفیت مجموع ناوگان جهانی 391 میلیون gt در مقایسه با تناژ 355 میلیونی در دهۀ پیش افزایش یافته است و در این میان یونان بیشترین سهم را در رشد ناوگان جهانی داشته است.
 
 
بر اساس این گزارش، 10 کشور مالک شناورها تاثیر به سزایی در رشد 75 درصدی ناوگان داشتند. بر همین اساس، تحقیقی که از سوی موسسۀ Drewry به انجام رسید، نشان می دهد، یونان بیشترین سهم را در تامین حجم شناورهای ناوگان در سطح جهانی و از سال 2010 میلادی تاکنون داشته است؛ به گونه ای که در این مدت بر حسب تناژ 89 میلیون و 300 هزار gt به ظرفیت ناوگان افزوده شد. 
 
رشد ناوگان یونان نتیجۀ تحویل پایدار شناورها و خرید شناورهای دست دوم در سال های اخیر است که بیشتر این شناورها متعلق به شناورداران ژاپنی بود. 
 
g 
 
این گزارش ادامه داد: ناوگان چین نیز در این میان به عنوان دومین ناوگان بزرگ از سال 2010 میلادی تاکنون با تناژ 73 میلیون و 700 هزار gt فعالیت می کند این درحالی است که ناوگان ژاپن شاهد رشد 32 میلیون و 200 هزار gt بوده است.
 
از سوی دیگر، مالکان آلمانی با تناژ 84 میلیون و 400 هزار تن در ردۀ بعدی ایستاند. این درحالی است که ناوگان آلمان شاهد افت 12 درصدی تناژ از سال 2013 میلادی است. 
 
ناوگان جهانی بر اساس تناژ و در هفت سال گذشته، رشد 44 درصدی را ثبت کرده است. ناوگان های اروپایی و آسیایی نیز هر کدام با افزایش 164 و 168 میلیونی تناژ شاهد رشد ناوگان های خود را تجربه کردند.
 
این گزارش ضمن اشاره به تفاوت در نوع رشد ناوگان در کشورهای مالک افزود: رشد ناوگان مالکان اروپایی به دنبال رشد ناوگان یونان بود که توانست از سال 2010 میلادی شاهد رشد 74 درصدی باشد. رشد ناوگان اروپایی نیز از مدت زمان مذکور 54 درصد اعلام شد.
 
شناورداران ایتالیایی و نروژی نیز به ترتیب 9 و هفت درصد از رشد ناوگان های اروپایی را به خود اختصاص دادند.
در مقابل رشد ناوگان آسیا متاثر از رشد ناوگان کشورهای زیادی بوده است. در این میان و از سال 2010 میلادی تاکنون، مالکان چین 44 درصد، ژاپن 19 درصد، سنگاپور 10 درصد، کرۀ جنوبی 9 درصد و تایوان شش درصد در رشد ناوگان آسیایی سهم داشتند.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.