| کد خبر: 129366 |

سهم37 درصدی گازبرها در عبور از کانال پاناما

تین نیوز

از زمان آغاز به کار مسیرهای توسعه یافته کانال پاناما در سال گذشته تاکنون، عبور و مرور کشتی‎های نئوپانامکس از این آبراه به طور پیوسته افزایش یافته است. تا کنون بیش از یک هزار و 200 کشتی نئوپانامکس از کانال پاناما عبور کرده اند که این میزان معادل عبور 5.9 فروند نئوپانامکس در روز از  این کانال  است.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،سهم کشتی های کانتینری از عبور از کانال توسعه یافته پاناما به 43 درصد می رسد و این بخش را در رتبه نخست عبور و مرور از کانال پاناما قرار می دهد. کشتی‎های حمل LPG و LNG نیز به ترتیب با 29.1 درصد و 8.33 درصد در جایگاه بعدی کشتی‎های عبوری از کانال توسعه یافته پاناما قرار دارند.مابقی نیز به فله‎برها و کشتی‎‎های نفتکش و رو - رو اختصاص دارد 

 

کانال پاناما روز سه شنبه (12 اردیبهشت 1396)  نیز شاهد عبور کشتی کانتینری COSCO Development با ظرفیت 13 هزار و29TEU   بود که از نظر ابعاد و ظرفیت بزرگترین کشتی است که تا کنون از مسیر جدید این کانال عبور کرده است.

 

 این کشتی با طول 366 متر و عرض دماغه 48.2 متر سفر خود را از آسیا آغاز کرد و به زودی به بزرگترین کشتی تبدیل می شود که قدم به سواحل شرقی آمریکا می گذارد. این کشتی طی هفته آینده در چندین بندر واقع در سواحل شرقی آمریکا توقف می کند.

 

طول این کشتی برابر با برج ایفل و یا هشت مجسمه آزادی است و در مسیر Atlantic Express (SAX) در اتحاد جدید کشتیرانی OCEAN به  کار گرفته شده است. این مسر بازارهای آسیا را به بنادر واقع در شرق آمریکا از طریق کانال پاناما متصل می کند. تعداد 111 فروند کشتی با ظرفیت های 11 تا 13 هزار TEU در  این مسیر فعالیت می کنند.

 

کشتیرانی‎های China COSCO Shipping، Orient Overseas Container Lines، CMA CGM، وEvergreen اتحاد کشتیرانی OCEAN را  تشکیل داده اند. اداره کانال پاناما عنوان کرده است که اتحاد کشتیرانی OCEAN یکی  از بهترین مشتریان کانال پاناما است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.