| کد خبر: 129354 |

مدیرکل اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه در جمع خبرنگاران:

◄ UIC به دنبال فعال کردن کریدور دنیای اسلام و اتصال آن به اروپا است

تین نیوز

مدیرکل اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:توسعه و تکمیل سیستم های حمل و نقل ریلی، تبادل اطلاعات فنی بین کشورهای عضو و استاندارد سازی در بخش حمل و نقل ریلی از مهمترین برنامه های این اتحادیه برای فعال شدن جاده ابریشم و کریدور دنیای اسلام برای دسترسی به راه ریلی فرا اروپا شناخته می شوند.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ ژان پییر لوبینو، مدیرکل اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) روز گذشته در حاشیه نوزدهمین اجلاس اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه در تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیه پروژه های ریلی زیادی را آغاز کرده است که می تواند برای کشورهای عضو این اتحادیه جذابیت های زیادی داشته باشد و اعضای اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه می توانند این پروژه ها را مورد توجه قرار دهند.

 

وی در ادامه افزود: توسعه و تکمیل سیستم های حمل و نقل ریلی، تبادل اطلاعات فنی بین کشورهای عضو و استاندارد سازی در بخش حمل و نقل ریلی از مهمترین برنامه های این اتحادیه برای فعال شدن جاده ابریشم و کریدور دنیای اسلام برای دسترسی به راه ریلی فرا اروپا شناخته می شوند.

 

لوبینو با اشاره به اینکه خواستار استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی و قطارهای سریع السیر در حمل و نقل ریلی کشورهای عضو این اتحادیه  است اظهار داشت: در این زمینه قرار است در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اجلاس های منطقه ای در برخی از کشورهای عضو برگزار شود تا تمام مسایل فنی و تکنیکی قطارهای سریع السیر مورد بررسی قرار گیرد.

 

در ادامه این مراسم «عیسی آپایدین» رئیس راه آهن ترکیه و رئیس هیات مدیره اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه اظهارداشت: تشکیل کارگروه ها و برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی توسط این اتحادیه در منطقه افق روشنی را برای توسعه همکارهای ریلی کشورهای عضو به وجود آورده است.

 

وی از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه تمجید کرد و با اشاره به اینکه اجلاس قبلی این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ در اردن برگزار شد، گفت: نوزدهمین اجلاس در تهران برگزار می شود و قرار است اجلاس دیگری در ۲۰ تیرماه امسال در استانبول و اجلاس دیگری در سال ۲۰۱۸ در زمینه راهکارهای توسعه قطارهای سریع السیر در منطقه در آنکارا برگزار شود.

 

رئیس راه آهن ترکیه اظهار داشت: در اجلاس ۲۰۱۸ آنکارا که با حضور متخصصان و کارشناسان قطارهای سریع السیر برگزار خواهد شد، تمام مسایل فنی و زیرساخت های مورد نیاز قطارهای سریع السیر ارائه خواهد شد و انتظار داریم تمام کشورهای عضو اتحادیه در این اجلاس شرکت کنند.

 

نوزدهمین اجلاس منطقه ای رؤسای راه آهن های خاورمیانه با حضور کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، اردن، ترکیه و بندر عقبه اردن به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری های لازم در بین کشورهای عضو روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.