| کد خبر: 203096 |

◄ رویای رانندگان کامیون‌ برای تردد از جاده شهربابک- هرات

تکمیل جاده هرات شهر بابک و رفع ممنوعیت تردد کامیون‌ها از آن، موجب کاهش مصرف سوخت ناوگان حمل بار به میزان قابل توجهی خواهد شد.

تین نیوز

رانندگان و کامیونداران با انتقاد از ادامه ممنوعیت تردد کامیون‌ها از جاده شهربابک- هرات، تردد از این مسیر را رویایی دانسته‌اند که به این زودی امیدی به واقعی شدن آن نیست.

به گزارش تین نیوز، این جاده که با هدف بهسازی برای تردد کامیون‌ها ممنوع شد،اکنون و پنج سال پس از این اقدام، هنوز تکمیل نشده و این پرسش را در ذهن رانندگان ایجاد کرده که چه چیزی باعث به تاخیر افتادن تکمیل این پروژه شده است؟

این در حالی است که به گفته رانندگان، تکمیل این جاده و رفع ممنوعیت تردد کامیون‌ها از آن، موجب کاهش مصرف سوخت ناوگان حمل بار به میزان قابل توجهی خواهد شد.

در حال حاضر رانندگان برای تردد به جای این جاده، از جاده سیرجان-قطرویه-هرات استفاده می‌کنند که مسیر طولانی‌تری است و در صورت امکان تردد از جاده هرات-شهر بابک به ازای هر یک کامیون که از اصفهان به سمت بندرعباس حرکت می‌کند، حداقل ۳۰تا ۴۰ لیتر اختلاف در مصرف سوخت به وجود می‌آید و حداقل 2 ساعت زمان کمتر برای رسیدن به مقصد صرف می‌شود.

رانندگان معتقدند تردد از جاده فعلی نه تنها موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود بلکه استهلاک بیشتر ناوگان را نیز به دنبال دارد زیرا کامیون‌ها از سیرجان تا قطرویه و چاهک باید جاده‌ای را طی کنند که شیب بسیار زیادی دارد.

به گفته رانندگان از زمان ممنوعیت تردد کامیون‌ها  از جاده شهرستان خاتم (هرات)به شهر بابک، تردد در جاده قطوریه چند برابر شده و اکثر بارها از اصفهان به بندر عباس از این مسیر حمل می‌شود در حالی‌که جاده قطرویه-سیرجان با وجود آن‌که مسیر مواصلاتی چند استان کلیدی هرمزگان، فارس، کرمان، یزد، خوزستان و اصفهان است ولی متاسفانه هیچ اقدام مهمی برای عریض کردن  یا یک طرفه یا دوبانده کردن آن انجام نشده و حتی اگر در این جاده، خودرویی بر اثر خرابی متوقف شود هیچ شانه خاکی وجود ندارد که بتوان از جاده آسفالت پایین رفت.

photo_2020-01-05_13-58-00

به گزارش تین نیوز، طرح اعمال ممنوعیت در مسیر هرات یزد به شهر بابک از سال 1393 و پس از آن اعمال شد که شماری از اهالی ساکن حاشیه جاده در برخورد با کامیون‌های گذری در این مسیر جان باختند.

پیش از این و در بهار سال گذشته و به دنبال درخواست کامیونداران برای رفع ممنوعیت تردد از این جاده، ابوالفضل توکلی دادستان عمومی و انقلاب وقت شهرستان خاتم در این مورد در گفت‌و‌گو با ایرنا اعلام کرده بود: مسئولان شهرستان شهربابک پس از تصادف در مسیر روستای رباط اقدام به مسدود کردن این جاده کردند و این مسیر از سال 93 یک‌طرفه است.

در پاییز سال گذشته نیز رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان خاتم گفته بود: شهرستان شهربابک اقدام جدی برای ایمن‌سازی محور هرات-شهربابک به منظور تردد کامیون‌ها انجام نداده است.

به گزارش تین نیوز،  احمد جوزمی تاکید کرده بود: تردد کامیون‌ها در محور خاتم ـ شهربابک به دنبال وقوع یک سانحه تصادف و مصوبه‌ای مقطعی ممنوع شد اما بعدها مقرر شد با اصلاح شیب شیروانی و ایمن سازی جاده، مسیر برای تردد کامیون‌ها مهیا شود.

جوزمی خاطرنشان کرده بود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاتم اقدام خود را در این زمینه انجام داده و کار ما به اتمام رسیده است.

وی افزوده بود: در حال حاضر رانندگان ناچارند برای رسیدن به محور بندرعباس، مسیری را دور بزنند که خود می‌تواند حادثه‌ساز باشد ضمن این‌که در صورت تردد علاوه بر جریمه نقدی، امتیاز منفی نیز دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.