| کد خبر: 193492 |

◄ ممنوعیت تردد از جاده هرات-شهربابک، مصوبه‌ای مقطعی که دائمی شد

حدود پنج سال است که تردد کامیون از جاده هرات- شهر بابک ممنوع شده و از اهالی این مسیر تا راننده، سازمان راهداری و وزارت نفت همه از این موضوع ضرر کرده‌اند.

تین نیوز

برخی فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از عدم بهسازی جاده هرات-شهربابک، از صرفه‌جویی در مصرف سوخت در صورت بهسازی و اجازه تردد کامیون‌ها از این محور خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، سعید علام در مورد شرایط این محور جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگر این جاده شرایط بهتری داشت و باز و قابل تردد ایمن بود، به ازای هر یک کامیون که از اصفهان به سمت بندرعباس حرکت می‌کند، حداقل ۳۰تا ۴۰ لیتر اختلاف در مصرف سوخت به وجود می‌آمد و حداقل ۲ساعت زمان کمتر برای رسیدن به مقصد صرف می‌شد.

وی افزود: اگر فرض شود تعداد ۵۰۰ کامیون طی 24 ساعت از اصفهان به بندرعباس عزیمت کنند، با توجه به اختلاف مصرف سوخت ذکر شده،  معادل ۱۵ تا۲۰ هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت در روز و در ماه ۴۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار لیتر سوخت صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

این راننده کامیون تاکید کرد: حدود پنج سال است که تردد کامیون از جاده هرات- شهر بابک ممنوع شده و از اهالی این مسیر تا راننده، سازمان راهداری و وزارت نفت همه از این موضوع ضرر کرده‌اند.

وی گفت: اگر کسی دلیل پیگیری نشدن مشکلات این جاده را می‌داند به‌طور رسمی اعلام کند.

به گزارش تین نیوز، طرح اعمال ممنوعیت در مسیر هرات یزد به شهر بابک از سال 1393 و پس از آن اعمال شد که شماری از اهالی ساکن حاشیه جاده در برخورد با کامیون‌های گذری در این مسیر جان باختند.

پیش از این و در بهار سال گذشته و به دنبال درخواست کامیونداران برای رفع ممنوعیت تردد از این جاده، ابوالفضل توکلی دادستان عمومی و انقلاب وقت شهرستان خاتم در این مورد در گفت‌و‌گو با ایرنا اعلام کرده بود: مسئولان شهرستان شهربابک پس از تصادف در مسیر روستای رباط اقدام به مسدود کردن این جاده کردند و این مسیر از سال 93 یک‌طرفه است.

در پاییز سال گذشته نیز رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان خاتم گفته بود: شهرستان شهربابک اقدام جدی برای ایمن‌سازی محور هرات-شهربابک به منظور تردد کامیون‌ها انجام نداده است.

به گزارش تین نیوز،  احمد جوزمی تاکید کرده بود: تردد کامیون‌ها در محور خاتم ـ شهربابک به دنبال وقوع یک سانحه تصادف و مصوبه‌ای مقطعی ممنوع شد اما بعدها مقرر شد با اصلاح شیب شیروانی و ایمن سازی جاده، مسیر برای تردد کامیون‌ها مهیا شود.

جوزمی خاطرنشان کرده بود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاتم اقدام خود را در این زمینه انجام داده و کار ما به اتمام رسیده است.

وی افزوده بود: در حال حاضر رانندگان ناچارند برای رسیدن به محور بندرعباس، مسیری را دور بزنند که خود می‌تواند حادثه‌ساز باشد ضمن این‌که در صورت تردد علاوه بر جریمه نقدی، امتیاز منفی نیز دریافت می‌کنند.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    البته صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ میدهد و نه بنزین

  • ناشناس 0 0

    سلام شاید علت این باشد که جاده ای در مرز فارس و هرمزگان وجود دارد که در صورت اتمام تردد اصفهان بندرعباس را نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر نسبت به مسیر شهربابک هرات کوتاهتر می‌کند و مسیر از حاجی آباد هرمزگان به تل بارگاه داراب ریزاب نی ریز قطرویه مشکان هرات متصل می شود

    و آخرین قطعه حدفاصل روستای بازرگان تا بنه کلاغی به طول ۱۳کیلومتر در حال احداث است
    منبعhttps://www.irna.ir/news/83204746/%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%88-%D9%83%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-100-%D9%83%D9%8A%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%8A%D9%83-%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D9%8A-%D8%B4%D9%88%D8%AF