| کد خبر: 252479 |

تکمیل و توسعه خطوط مترو در مجموع ۳۶۰همت نیاز دارد

شهردار تهران با اشاره به برف روز یکشنبه گفت: تهران از بهمن سال ۹۶ چنین برف سنگینی را تجربه نکرده بود اما با تلاش عوامل شهرداری و پلیس راهور هیچ معبری در شهر مسدود نشد.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به برف روز یکشنبه گفت: تهران از بهمن سال ۹۶  چنین برف سنگینی را تجربه نکرده بود اما با تلاش عوامل شهرداری و پلیس راهور هیچ معبری در شهر مسدود نشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  شهر،  علیرضا زاکانی شهردار تهران در  آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (با موضوع پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران) که  در بیست و نهمین رویداد امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: در زمستان امسال شاهد ۹ بارش سنگین برف و باران بودیم که در هیچ یک از بارش ها غافلگیر نشدیم. 

وی افزود: در بارش اخیر ستادی متشکل از عوامل شهرداری و پلیس راهور تشکیل شد. زاکانی ادامه داد: میانگین بارش برف در مجموع ۱۵ سانتی متر و در مناطق شمالی ۲۶ سانتی متر گزارش شد که بیش از ۲۸ هزار نفر از نیروهای شهرداری تهران به طور شبانه روزی در کف معابر خدمت رسانی کردند. 

وی عنوان کرد: در برف اخیر ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری به همراه ۱۶ هزار کارگران فضای سبز و عوامل حریم بان و شهربان با استفاده از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات تلاش کردند تا هیچ معبری در تهران مسدود نشود که با همکاری اصحاب رسانه و پلیس راهور از این رویداد عبور کردیم. 

وی با اشاره به همکاری مردم نیز گفت: از همکاری مردم و از لطف خداوند متعال سپاسگزاریم. طبق پیش بینی انجام شده برای بارش برف، از امشب نیز عوامل ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران برای بارش فردا در آماده باش کامل قرار می گیرند. 

زاکانی افزود: امشب مجددا از حدود ساعت ۲۴ و یک بامداد بارش شروع می شود که باید برای این نعمت ها سجده شکر به جا بیاوریم که البته بار دیگر این ستاد تشکیل شده و کارها را به پیش می برد.

وی افزود: امسال ۹ بارش داشتیم و در هیچ یک از آنها غافلگیر نشدیم و برخی تنها علاقه خود را بازگو می کنند. از امشب نیز ستاد مدیریت بحران تشکیل می شود و کار جدی است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

تا امروز 14 هزار تن شن و ماسه مصرف شده است

شهردار تهران افزود: در بارش های امسال تا امروز 14 هزار تن شن و ماسه مصرف شده است.

 زاکانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین گاهی در گوشه ای از شهر حادثه ای رخ می دهد که خارج از اختیار ماست اما باید به سرعت نسبت به حل آن اقدام کنیم. برای مثال در بارش برف اول تصادفی رخ داد که خیابان بند آمد. در برف دوم در اتوبان ارتش مه گرفتگی رخ داد که قابل کنترل نبود و اینها جنبه های حادثه محسوب می شوند. قطعا فردا نیز همکاری خوبی با سایر دستگاه ها و مهمتر از همه مردم خواهیم داشت تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: امروز نیز همکاری مشترکی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد. موضوع حمل و نقل که گره گشای ترافیک و آلودگی هواست و موضوع ایمنی نیز با نوسازی شهری رقم خواهد خورد. بی تردید حوادثی که در خوی و در ابعاد بزرگتر آن در سوریه و ترکیه روی داد برای ما زنگ خطری است که در شهر تهران برای مشکلات، راهکارها و پاسخ های تک وجهی ندهیم و مجموعه ای از مشکلات را با راه حل های درست و منطقی طوری پوشش دهیم که مردم در معرض خطر قرار نگیرند.

تکمیل و توسعه خطوط مترو در مجموع ۳۶۰ همت نیاز دارد

زاکانی با تاکید بر اینکه موضوع حمل و نقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است، افزود: مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل و نقل ستون فقرات، مترو خواهد بود که توسعه آن برای 1420 به گونه ای باشد که 10 میلیون جابجایی را در بر بگیرد. ما بنا داریم این افق را به صورت پنج ساله در نظر بگیریم و این خدمت را زودتر به شهروندان ارائه دهیم. برای تحقق این مهم دو مسیر دنبال شد. یکی تکمیل خطوط هفتگانه که به قیمت امروز 60 همت نیاز دارد اما تا حدود 60 درصد مطلوبیت در سفرهای با مترو را ایجاد می کند و از سوی دیگر احداث خطوط هشت تا 11 که 300 همت اعتبار به قیمت امروز نیاز دارد تا 325 ایستگاه در حریم شهر تهران ایجاد شود و  سرمایه گذاری جدی در این حوزه انجام شده است.

تکمیل خطوط هفتگانه مترو تا ۳سال آینده

شهردار تهران عنوان کرد: حدود سه سال آینده تکمیل خطوط هفتگانه را انجام خواهیم داد و چهار خط دیگر نیز که آغاز می شود ظرف حدود شش سال تکمیل و ما را به سمت شرایطی سوق خواهد داد که تهران از بزرگترین شبکه ریلی کامل برخوردار باشد. از سوی دیگر جنبه های ساخت و ساز پیرامون ایستگاه ها ایمنی را برای شهر به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم با عبور سریع از مقدمات بتوانیم دو ساله توسعه این قطعه را که از سوی بنیاد مسکن انجام می شود شاهد باشیم. این بخش به طول شش کیلومتر با شش ایستگاه به قیمت امروز 4500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تحقق آن خط 4 به عنوان پرمسافرترین خط مترو مطلوبیتش افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به موضوع تامین واگن برای خطوط مترو گفت: به حمد الله با عنایت دولت خدمتگزار و رئیس جمهور مشکل 15 درصد پیش پرداخت 630 دستگاه واگن حل شده و با این قبول اعتبار این گردونه بعد از شش سال به راه افتاد. همچنین 160 دستگاه واگن هم به آن الحاقیه شده که با همین پیش پرداخت مسیر آن هموار شود و از سوی دیگر 13 دستگاه واگن ملی که به صورت مشترک میان بخش خصوصی، جهاد دانشگاهی، مپنا و شهرداری ساخته شده برای تکثیر مسیرش هموار شده است.. همچنین اورهال و به روز رسانی واگن ها که آغاز شده تا پایان سال آینده بیش از 55 درصد را انجام خواهیم داد.

 شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات شهرداری تهران در بارش های بعدی گفت: قطعا فردا از روز یکشنبه قابلیت های ما بیشتر است و با ظرفیت بیشتری ارائه خدمات به شهروندان را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ورود آقایان به واگن های ویژه خانم ها نیز گفت: آقایانی که به واگن خانم ها می روند کار درستی نمی کنند. بی تردید یک ونیم واگن ابتدایی و انتهایی هر قطار به بانوان اختصاص پیدا کرده که این امر برای ایجاد آسایش آنها بوده است. بر همین اساس دو کار جدی که یکی جداسازی کامل بخش های ویژه بانوان از سایر واگن بوده آغاز شده، بخشی از واگن ها تجهیز شده و مابقی نیز به مرور تجهیز خواهد شد. همچنین یگان انتظامات مترو شکل گرفته تا مانع از تضییع حقوق بانوان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.