| کد خبر: 247424 |

حمایت کانادا و امارات از سوخت سبز دریایی

کانادا و امارات متحده عربی ابتکار جدید را برای حمایت از انتقال انرژی جهانی به سوخت سبزتر در سراسر بخش دریایی تایید کرده اند و جزء نخستین کشورهایی هستند که به ابتکار تازه راه اندازی شده «مرکزهای دریایی انرژی پاک» پیوستند.

تین نیوز

کانادا و امارات متحده عربی ابتکار جدید را برای حمایت از انتقال انرژی جهانی به سوخت سبزتر در سراسر بخش دریایی تایید کرده اند و جزء نخستین کشورهایی هستند که به ابتکار تازه راه اندازی شده «مرکزهای دریایی انرژی پاک» پیوستند.

به گزارش تین نیوز، اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS) و انجمن بین المللی بنادر (IAPH) به همراه گروه ویژه دریایی انرژی پاک، اخیرا از این پروژه در نشست وزیر انرژی پاک (CEM) در پیتسبورگ رونمایی کردند.

کانادا و امارات متحده عربی جزء نخستین کشورهایی هستند که حمایت خود را از ابتکار تازه راه اندازی شده، «مرکزهای دریایی انرژی پاک » اعلام کردند. در این ابتکار شاهد گردهمایی ذینفعان سطح ارشد دولتی و خصوصی از بخش های بنادر، کشتیرانی ، مالی و انرژی در سراسر زنجیره ارزش انرژی دریایی خواهیم بود که اتاق بین المللی کشتیرانی و انجمن بین المللی بنادر به دنبال اقدامی برای ارتقای تولید، صادرات و واردات سوخت های کم کربن خواهند بود.

اهداف کلیدی این طرح شامل تسهیل تبادل اطلاعات و دانش درباره سیاست ها، برنامه ها و پروژه های کربن زدایی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری و تسریع استقرار تجاری سوخت ها و فناوری های جایگزین در سراسر کشورها است.
نوال الحنایی، مدیر بخش انرژی آینده، وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی نیز با بیان اینکه در حال حاضر، توسعه اقتصاد هیدروژنی امارات متحده عربی با پروژه های بزرگی که چندین بندر پیشرو ما را درگیر می کند، در حال انجام است، گفت: «پروژه دو گیگاواتی آمونیاک سبز توسط  Taqa، شرکت ملی انرژی ابوظبی و بنادر ابوظبی یکی از این پروژه ها است که هیدروژن سبز را تولید کرده و آن را به آمونیاک مایع تبدیل می کند تا در کشتی ها به عنوان سوخت ذخیره سازی و برای صادرات استفاده شود.»
نوال الحنایی افزود: «این امر همراه با سایر تلاش های بنادر ما، موقعیت امارات متحده عربی را به عنوان یک قطب رقابتی دریایی کلیدی تقویت خواهد کرد؛ بنابراین ما مشتاقانه منتظر همکاری خود با همه دولت های بین المللی مانند کانادا برای تقویت پذیرش فناوری های هیدروژن و سوخت هستیم.»
گفتنی است؛ نمایندگان بخش دریایی گفتند که مشارکت کانادا و امارات متحده عربی مسیری را برای دیگران ایجاد می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.