| کد خبر: 241664 |

◄ توسعه اقتصادی مبتنی بر اصول حافظت از محیط زیست

وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات می گوید که آن کشور به سرعت سیاست رشد اقتصادی با حداقل تولید دی اکسید کربن را دنبال می کند تا مشاغل و صنایع جدید و جریان های درآمدی نوین را عرضه نماید.

تین نیوز

در حالیکه برخی از ممالک دنیا برای گسترش استفاده از انرژی های سبز و کاستن از آلاینده های زیست محیطی به اقداماتی نمادینی مانند نام گذاری یکی از ایام تقویم به نام «روز طبیعت» اکتفا می کنند، تعدادی دیگر از کشورها گامهای عملی و محکمی در این رابطه را برداشته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در این رابطه، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات می گوید که آن کشور به سرعت سیاست رشد اقتصادی  با حداقل تولید دی اکسید کربن را دنبال می کند تا مشاغل و صنایع جدید و جریان های درآمدی نوین را عرضه نماید.

به گزارش مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی به نقل از آژانس خبری امارات، سلطان بن احمد الجابر وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات، در سخنرانی در هفته آب و هوای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENACW2022)، توضیح داد که امارات رویکردی جامع، متعادل و پیشگیرانه را برای حفاظت اقلیمی و انتقال انرژی که موجب رشد اقتصادی پایدار می شود، اتخاذ می کند.

وی تأکید کرد: «امارات متحده عربی به عنوان یک کشور جوان، همیشه با آینده‌ با طرز فکر مثبت روبرو بوده و با چالش‌ها برخورد کرده و ۲۰ سال قبل از آنکه اجماع جهانی برای کاستن از آلاینده ها شکل بگیرد، در این راه قدم برداشته است.»

الجابر افزود: «به همین دلیل است که قبل از UNFCCC (کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا) شروع به جلوگیری از انتشار C02 (گاز دی اکسید کربن) در مقیاس صنعتی کردیم.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که امارات  اولین کشور در منطقه بود که توافقنامه پاریس را امضا و تصویب کرد، نخستین کشوری بود که متعهد به کاهش گسترده در انتشار گازهای گلخانه ای شد و ابتکار راهبردی دی اکسید کربن صفر را تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرد.

به گفته الجابر، امارات متحده عربی تلاش در این زمینه ها را انتخاب کرده زیرا به چالش های آب و هوایی «نه فقط به عنوان مشکلی که باید برطرف شود، بلکه به عنوان فرصتی که باید از آن استفاده کرد، می نگرد».

در حالی که جهان سرمایه‌ گذاری‌ ها را برای اقتصاد مبتنی بر انرژی جدید بسیج می‌کند و به چالش آب و هوا رسیدگی می‌کند، الجابر تأکید کرد که رویدادهای اخیر به ما یادآوری کرده‌ اند که نمی‌ت وانیم به سادگی سیستم انرژی فعلی را خاموش کنیم.

وی گفت: «همه ما باید بدانیم که تغییر نوع انرژی مورد استفاده به زمان نیاز دارد و محتاج برنامه ریزی دقیق و مدبرانه است. اکنون بیش از هر زمان دیگری مشهود است که نمی توان در این امر عجله کرد. فشار برای کنار گذاشتن هیدروکربن‌ ها منجر به بحران در عرضه شده است. درس روشن این است که سیاست های آب و هوایی نباید ما را با فقر انرژی روبرو کند.»

وی تأکید کرد: «جامعه بین المللی همچنان از تعهد ۱۰۰ میلیارد دلاری برای تامین مالیِ پروژه های حفاظت از آب و هوا که بیش از یک دهه پیش به کشورهای در حال توسعه داده بود، کوتاهی می کند. ما به اهداف جسورانه در آینده نیاز داریم و باید بررسی مخاطرات آب و هوایی را به عنوان خطرات بالقوه ای که امنیت جهانی را تهدید می کنند، شروع کنیم.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.