| کد خبر: 242753 |

افزایش استقبال از کریدور میانی برای ترانزیت ریلی از چین به اروپا

قطارهای باری اختصاصی این سرویس، از شیان در چین حرکت و پس از عبور از مرز داستیک در قزاقستان، به بندر آکتائو می‌ روند، سپس محمولات مربوطه بر روی کشتی بارگیری شده و با عبور از دریای خزر عازم بندر باکو در جمهوری آذربایجان و از آنجا تا بندر پوتی در گرجستان با راه آهن ادامه مسیر می‌ دهد.

تین نیوز

با تشدید مشکلات زنجیره حمل و نقل جهانی که در بخش حمل و نقل دریایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل، بیشترین نمود را پیدا کرده، شرکت CEVA Logistics نیز که یک ارائه دهنده معتبر خدمات لجستیک و زنجیره تامین در جهان محسوب می شود، جدیدترین مجموعه بین‌ المللی است که برای ترانزیت محمولات کانتینری بین چین و اروپا به کریدور میانی روی آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر،  شرکت «سوالجستیک» که بخش عمده ای از آن به خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه تعلق دارد، سرویس‌های هفتگی خود را از «شیان» در چین به «دویسبورگ» در آلمان از ماه جاری میلادی ارائه می دهد.

«سوالجستیک» پیش از این نیز دو قطار اختصاصی را در ماه گذشته میلادی در این مسیر به حرکت درآورده بود.

اولین قطار با ۴۴ کانتینر در ۲۱ آوریل و دومین قطار در ۲۹ آوریل در این مسیر به ارائه خدمات حمل ریلی به کانتینرهای ترانزیتی پرداختند.

 ترانزیت تایم این سرویس جدید ترکیبی ریلی و دریایی که از دریای خزر نیز می‌ گذرد، در حدود ۳۰ تا ۳۵ روز است که ۱۰ روز کمتر از مدت زمان حمل و نقل دریایی ولی تقریبا با همان هزینه می‌ باشد.

قطارهای باری اختصاصی این سرویس، از شیان در چین حرکت و پس از عبور از مرز داستیک در قزاقستان، به بندر آکتائو می‌ روند، سپس محمولات مربوطه بر روی کشتی بارگیری شده و با عبور از دریای خزر عازم بندر باکو در جمهوری آذربایجان و از آنجا تا بندر پوتی در گرجستان با راه آهن ادامه مسیر می‌ دهد.

از پوتی، مشتریان دو راه دارند. آنها می توانند با کشتی و از طریق دریای سیاه به بندر کنستانزا در رومانی بروند و یا اینکه استانبول را انتخاب کنند. از کنستانزا و استانبول، بارها می‌ توانند به مسیر خود ادامه داده و به بوداپست و در نهایت به دویسبورگ بروند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. بنظر شما چرا این قطار ها مسیر ایران رو انتخاب نمیکنن؟ مسیری که تماما ریلی هست و نیازی به حمل و نقل ترکیبی نیست.