| کد خبر: 240372 |

پایانه‌های کانتینری برتر روسیه در سال ۲۰۲۱

مجموع عملکرد پایانه‌ های کانتینری مهم بنادر روسیه در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵.۶ میلیون تی ای یو بوده که ۵۴ در صد آن معادل ۳.۰۶ میلیون تی ای یو در ولادی وستوک، سن پترزبورگ و نووروسیسک انجام شده است.

تین نیوز

مجموع عملکرد پایانه‌ های کانتینری مهم بنادر روسیه در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵.۶ میلیون تی ای یو بوده که ۵۴ در صد آن معادل ۳.۰۶ میلیون تی ای یو در ولادی وستوک، سن پترزبورگ و نووروسیسک انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، بندر تجاری ولادی وستوک (VMTP) در جنوب شرق روسیه از نظر مقدار عملکرد کانتینری در سال ۲۰۲۱ پیشرو بوده و ترافیک آن به بیش از ۷۵۷ هزار تی ای یو رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۲.۶ درصد افزایش را شاهد بوده است.

 همچنین در سال ۲۰۲۱ بندر وستوچنی (Vostochny) در جنوب شرق روسیه و در مجاورت ولادی وستوک، حدود ۵۲۰ هزار تی ای یو کانتینر را از کشتی‌ ها تخلیه و بارگیری کرده که ۱۴.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

در همین حال، پایانه کانتینری First Container Terminal واقع در بندر سن پترزبورگ واقع  در شمال غرب روسیه، در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۲۸ هزار تی ای یو را از کشتی‌ ها تخلیه و بارگیری کرد که ۳.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

ترمینال کانتینری سن پترزبورگ هم با ۷ درصد کاهش در ترافیک کانتینری خود مواجه شد و در سال ۲۰۲۱ به آمار ۶۰۹ هزار تی ای یو رسید.

ترافیک کانتینری در ترمینال NUTEP واقع در بندر نووروسیسک در ساحل دریای سیاه هم به ۵۴۶ هزار تی ای یو رسید که ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

لازم به ذکر است که بیشترین رشد در عملکرد کانتینری در بین بنادر روسیه که از طریق ولادی وستوک در جنوب شرق روسیه محقق شده و مدیون همکاری نزدیک با خط کشتیرانی روسی Fesco، خط کشتیرانی فرانسوی CMA CGM و مشارکت با DPWorld امارات برای تشکیل یک شبکه حمل ترکیبی دریایی و ریلی بین بنادر ژاپن، چین و کره جنوبی از طریق راه آهن روسیه متکی به قابلیت‌های کریدور «ترانس سیبریا ریل وی» یا همان TSR است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.