| کد خبر: 240189 |

تلاش عربستان سعودی برای تبدیل شدن به کانون لجستیک بین قاره‌ ای

سازمان بنادر عربستان سعودی ضمن تلاش برای ارتقای رتبه خود در بین سایر بنادر از نظر تناژ محمولات تخلیه و بارگیری شده، می‌ خواهد تا بنادر آن کشور را به قطبی جذاب و پایدار برای «سرمایه‌گذاری» تبدیل کند.

تین نیوز

سازمان بنادر عربستان سعودی ضمن تلاش برای ارتقای رتبه خود در بین سایر بنادر از نظر تناژ محمولات تخلیه و بارگیری شده، می‌ خواهد تا بنادر آن کشور را به قطبی جذاب و پایدار برای  «سرمایه‌گذاری»  تبدیل کند.

به گزارش تین نیوز، عمر حریری، رئیس سازمان بنادر عربستان در این رابطه می‌ گوید: «ما نقشه راه روشنی برای تحول بخش دریایی و ارتقای بنادر خود به سطح جهانی ایجاد کرده‌ ایم»

وی همچنین گفت: «ما قصد داریم برای ادغام روش‌ های حمل‌ و نقل در سراسر کشور، در زیرساخت‌ های بندری خود سرمایه‌ گذاری بیشتری انجام دهیم. همچنین هدف ما دستیابی به ظرفیت انجام عملیات کانتینری بیش از ۴۰ میلیون تی ای یو در سال از طریق ارتباط بیشتر با مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی است.»

رشد بنادر تا حد زیادی به همکاری موثر بین سازمان‌ های دولتی برای یکپارچه‌ سازی سیستم حمل‌ و نقل ملی مرتبط است.

سال ۲۰۲۱ یک سال برجسته برای سازمان بنادر عربستان سعودی بود. بر اساس گزارش لوید در سال ۲۰۲۱، عربستان از نظر حجم جابه‌جایی بار در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفت.

همچنین طبق گزارش آنکتاد، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ پنجمین کشور سریع جهان در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌ های کانتینری بوده که اولین ورود آن کشور به فهرست ده بندر برتر جهان در این زمینه محسوب می‌شود.

سازمان بنادر عربستان سعودی در تلاش برای تقویت مزیت رقابتی، توافقنامه‌ ای را با خط کشتیرانی مرسک با سرمایه‌ گذاری ۱۳۶ میلیون دلاری (۵۰۰ میلیون ریال عربستان) برای راه‌ اندازی یک پارک لجستیکی کاملا یکپارچه در بندر اسلامی جده، که قرار است بزرگترین از نوع خودش در خاورمیانه باشد، امضا کرده است.

همچنین کار بر روی توسعه فاز یک پایانه کانتینری جنوبی در بندر اسلامی جده توسط دی پی ورلد آغاز شده است.

سازمان بنادر عربستان در راستای اهداف راهبردی خود یعنی حداکثرسازی و بهره‌ برداری کامل از ظرفیت افزایش یافته بنادر عربستان، ۳۲ پروژه زیرساختی را اجرا کرد که شامل ساخت اسکله‌ های جدید، نوسازی و توسعه اسکله‌ های موجود و لایروبی حوضچه‌ های بنادر می‌ شود.

سازمان بنادر عربستان همچنین فرصت‌ های سرمایه‌گذاری را برای توسعه و راه‌ اندازی پایانه‌ های چند منظوره در هشت بندر آن کشور ایجاد کرده و همچنین در مأموریت خود برای تقویت کارایی بنادر، هفت سیستم آنلاین جدید را توسعه داده، ۱۶ مجوز فعالیت را به نمایندگی‌ های کشتیرانی داخلی و خارجی اعطا کرده و یک سیستم جدید رزرو نوبت را به صورت آنلاین به اجرا گذاشته است.

عربستان سعودی ضمن اجرای سریع برنامه‌ های توسعه‌ ای خود در بنادر، با کمک شرکت‌ های ژاپنی، آمریکایی و سنگاپوری مشغول اجرای پروژه راه آهن لندبریج و بنادر خشک مرتبط با آن است که از یک سو بندر دمام (سواحل خلیج فارس) را به بندر جده (سواحل دریای سرخ) متصل کند و از سوی دیگر اتصال راه آهن عربستان را به شبکه ریلی امارات متحده عربی (اتحاد) و سپس عمان برای اتصال به بندر صحار در سواحل اقیانوس هند و خارج از تنگه هرمز فراهم آورد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.