| کد خبر: 221182 |

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران خبر داد:

تا پایان شهریور ماه 1399، دو هزار و 200 میلیارد تومان بودجه غیر نقد برای خط 10مترو تهران تامین شده است اما هنوز پیمانکاری از سوی شرکت مترو برای تهاتر این اعتبارات معرفی نشده است.

تین نیوز

تا پایان شهریور ماه 1399، دو هزار و 200 میلیارد تومان بودجه غیر نقد برای خط 10مترو تهران تامین شده است اما هنوز پیمانکاری از سوی شرکت مترو برای تهاتر این اعتبارات معرفی نشده است.
به گزارش تین نیوز، شکر الله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: کار سازمان سرمایه گذاری مهیا کردن املاک و پروژه ها برای فروش و مشارکت است و در همین راستا در پایان شهریور ماه 2200 میلیارد تومان اموال کارشناسی شده جهت اجرای خط 10 مترو به این شرکت اعلام کردیم و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با حضور محمود میرلوحی نماینده کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورای اسلامی شهر تهران با شرکت مترو منعقد شده است.
بنار در ادامه افزود: شرکت مترو باید پیمانکارانی که حایز شرایط دریافت این املاک هستند را معرفی کند که یکی از شرایط داشتن کد و ردیف بودجه یا طلب است اما تا به حال کسی معرفی نشده است. این بدین معناست که تاکنون پیمانکار مستعد و یا طلبکاری را معرفی نکردند.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: از نظر قانونی و تخصصی در صلاحیت ما نیست که پیمانکار واجد شرایط را شناسایی و به آنان املاک بدهیم تا بودجه غیر نقد در حساب بنشیند و در گزارش های درآمد هزینه شهرداری تهران بیاید، سازمان سرمایه گذاری هر زمان که پیمانکار حایز شرایط از سوی شرکت مترو معرفی شود بلافاصله تعهدات خود را انجام خواهد داد.
بنار در ادامه گفت: در خصوص مابقی تعهدات مالی غیر نقد هم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به تمام هفت هزار و 400 میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد عمل خواهیم کرد و بخشی از این تعهدات نیز برای پرداخت بدهی های بانک شهر و دو بانک دیگر اختصاص خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری همچنین افزود: شاید اینطور به نظر آید که این املاک مستقیم از طریق خود مترو چرا به پیمانکاران واگذار نمی شود؟ در پاسخ باید گفت؛ اگر شرکت مترو بخواهد بطور مستقیم املاک را به پیمانکاران خود واگذار کند 25 درصد مالیات به آن تعلق می گیرد ضمن اینکه کارشناسی املاک باید دوباره صورت گیرد بنابراین هزینه های شهرداری چندین برابر می شود.
به گفته بنار؛ این اقدامات همه در چارچوب سند جامع سرمایه گذاری و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و این سازمان کاملا در چارچوب مصوبات شورای شهر عمل کرده است. این اقدامات در حالی صورت گرفته که در حال حاضر زمان کارشناسی املاک بالغ برپنج ماه شده اما توانستیم با پیگیری های مستمر تا پایان شهریور ماه دو هزار و 200 میلیارد تومان تعهدات مالی غیر نقد را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین