| کد خبر: 172344 |

شهردار تهران اعلام کرد؛

◄ افتتاح کامل خط 6 مترو تا یک سال دیگر

شهردار تهران به همراه رئیس شورای شهر، معاون حمل‌ونقل و روسای شرکت ساخت و بهره‌برداری مترو، از خط ۶ قطار شهری تا ایستگاه دولت‌آباد در منطقه ۲۰ بازدید کرد.

تین نیوز

شهردار  تهران به همراه رئیس شورای شهر، معاون حمل‌ونقل و روسای شرکت ساخت و بهره‌برداری مترو، از خط ۶ قطار شهری تا ایستگاه دولت‌آباد در منطقه ۲۰ بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی افشانی پس از بازدید از مسیر در دست تکمیل خط ۶ مترو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اهمیت بالای حمل‌ونقل عمومی و مترو به همراه رئیس شورای شهر بازدیدی از خط ۶ مترو داشتیم. خوشبختانه مسیر خط شش مترو پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه خط شش مترو تا هفته دولت ۹۸ افتتاح کامل خواهد شد، افزود: تا پایان سال آینده قطعاً تمامی خط به بهره‌برداری می‌رسد.

افشانی گفت: ۴ ایستگاه از خط ۶ تا پایان آبان ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به تلاش برای تأمین اعتبارات به‌منظور ادامه ساخت مترو  خط ۶، تصریح کرد: شهرداری تهران خطوطی را که با کوچک‌ترین مشکل همراه باشد افتتاح نخواهد کرد.

شهردار تهران با اشاره به انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای قطار شهری (خط 7) بیان کرد: این اوراق هفته گذشته به این مجموعه اختصاص یافت. تا پایان شهریور نیز 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط 6 اختصاص پیدا می‌کند.

وی در خصوص پیشرفت خط 6 مترو تهران نیز یادآور شد: ابتدا و انتهای خط پیشرفت قابل توجهی داشته اما در میانه خط پیشرفت خوبی را شاهد نبوده‌ایم و به همین علت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 خط 6 به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

شهردار تهران درادامه سخنان خود درجمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از خط 6 مترو، درباره آخرین وضعیت قرارداد 630 واگنی برای قطار شهری تهران، گفت: خوشبختانه این موضوع در شورای اقتصاد مطرح شده و جمع‌بندی شده است. اما با توجه به این نکته که طی 20 روز گذشته شورای اقتصاد جلسه‌ای برگزار نکرده است و لذا مسکوت ماند. اما تمامی کارهای توافق و تفاهم آن انجام شده و همه تضامین نیز اخذ شده است. بنابراین در قرارداد ساخت 630 واگن مترو مشکلی ندارد.

افشانی درخصوص مشکلات پیمانکاران و بدهی‌های شهرداری به آن‌ها نیز خاطرنشان کرد: شهرداری تهران 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخش قابل توجهی از این رقم بدهی به پیمانکاران است که بنا بر تدابیر اندیشیده شده از هفته گذشته پرداخت بدهی‌ به پیمانکاران به تدریج آغاز شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.